آخرین اخبار

23. شهريور 1394 - 15:07   |   کد مطلب: 28792
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد:
پیش‌بینی برداشت 80 هزار تن چغندرقند از سطح مزارع اسدآباد
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه هزار و 857 هکتار از مزارع اسدآباد زیر کشت محصول چغندرقند است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 80 هزار تن چغندرقند از سطح مزارع اسدآباد برداشت شود.

به گزارش آوای سیدجمال، ناصر فتاحی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه هزار و 857 هکتار از مزارع اسدآباد زیر کشت محصول چغندرقند رفته است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 80 هزار تن چغندرقند از سطح این میزان مزارع  چغندرقند برداشت شود.
وی از افزایش 20 هزار تن تولید چغندرقند در اسدآباد خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته 60 هزار تن چغندرقند تولید شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه سال گذشته میانگین عملکرد برداشت چغندرقند در اسدآباد 40 تن بوده است، افزود: امسال 640 نفر کشاورز در سطح شهرستان به کشت چغندرقند پرداخته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد تعاونی چغندرکاری وجود ندارد، گفت: برای کشت و برداشت به موقع محصول چغندرقند سه  گروه 60 نفره تشکیل شده که هر گروه به 25 هکتار تقسیم شده است.
فتاحی با اشاره به اغاز زودهنگام برداشت چغندرقند از سطح مزارع اسدآباد، گفت: بهترین موقع برداشت این محصول در 10 مهرماه است که می‌توان بهترین میانگین عملکرد را داشته باشیم که البته برداشت این محصول در شهرستان از پایان شهریورماه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: طبق قرارداد کارخانه قند با چغندرکاران تحویل این محصول به کارخانه در طی 90روز انجام خواهد شد که با توجه به شرایط آب و هوایی تحویل آن دیرهنگام است و می‌طلبد که کارخانه در این زمینه تعامل  و همکاری ببیشتری با چغندرکاران داشته باشد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد عیار تضمینی چغندر قند را  16 خواند و گفت: برای هر عیار 234 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal