آخرین اخبار

4. دى 1397 - 15:22   |   کد مطلب: 31784
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد
دام‌های همدان در دام قاچاقچیان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول کشور، از کشورهای همسایه وارد منطقه شده و دام‌های استان را خریداری و از کشور خارج می‌کند.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدنظرپور امروز در گفت‎و‎گو با نافع با اشاره به خروج دام از همدان اظهار کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول کشور، از کشورهای همسایه وارد منطقه شده و دام‌های استان را خریداری و از کشور خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه در 9 شهرستان استان خرید دام‌ انجام می‌شود، افزود: قیمت‌های بالا و بیش از عرف بازار به دامدار پیشنهاد شده و دام را خریداری و از استان خارج می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: در نهایت این اقدام استان را با مشکل مواجه می‌‌کند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی با اشاره به اینکه دام مولد استان را خارج می‌کنند، تصریح کرد: خروج دام‌های مولد  قطعا باعث ایجاد مشکلاتی درتولید سال‌های آینده خواهد کرد.

نظرپور با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار، مصوبه لازم برای جلوگیری از خروج دام را صادر کرده، ادامه داد: نیروی انتظامی استان نیز برای اجرایی کردن این مصوبه ورود کرده است.

وی همچنین از گلایه‌مند شدن استان‌های همجوار خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان تولید کننده دام سبک و سنگین است و دام استان به شمال، اصفهان، قم، کرمانشاه و خارج از کشور صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی در پایان گفت: خروج بیش از حد دام از استان جای نگرانی داشته و نباید اجازه این کار داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal