آخرین اخبار

26. مهر 1394 - 18:36   |   کد مطلب: 29040
نمایندگان مردم در خانه ملت عنوان کردند:
قدردانی مجلس از تایید برجام در شورای نگهبان
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از شورای نگهبان در تایید برجام این اقدام را مهر تاییدی بر نظرات اکثریت نمایندگان در موضوع برجام دانستند.

به گزارش آوای سیدجمال، خبرگزاری خانه ملت شورای نگهبان ساعتی پیش طرح اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را که از سوی مجلس شورای اسلامی به این شورا فرستاده شده بود تصویب کرد در همین راستا نمایندگان مردم در خانه ملت ضمن قدردانی از سرعت عمل شورای نگهبان به ایراد نظراتی در این رابطه پرداخته اند که در ادامه بیان می شود.

 

جلالی:شورای نگهبان بدون تغییر و با اکثریت آرا برجام را تصویب کرد

کاظم جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تشکر از شورای نگهبان به دلیل اینکه طرح برجام را بررسی کرده و آن راخلاف شرع و قانون اساسی ندانسته است، گفت:این طرح توسط شورای نگهبان بدون تغییر و اصلاحات و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

 

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح برجام به مرحله نهایی رسیده و امروز قانون کشور است، افزود: همه باید به قانون احترام بگذاریم و تمام حواشی که حول تصویب این قانون بود باید کنار گذاشته شود، تصور نکنیم که به پایان راه رسیدیم بلکه در آغاز راه سخت قرار داریم چون در مسیر اجرا سرو کارمان با کشورهایی است که در گذشته آنها را آزموده ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که برجام در راستای منافع ملی اجرا شود، ادامه داد: دولت و مجلس باید به طور دقیق بر اجرای برجام نظارت داشته باشند و اجازه تفاسیر دل بخواهانه را به کشورهای غربی ندهند.

 

رئیس فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران باید با تمام قدرت در اجرای دقیق و صحیح برجام که تامین کننده منافع ملت ایران است گام بردارد و همه باید در روند اجرای صحیح برجام هوشیار باشیم.

 

دکتر لاریجانی مدبرانه و مجاهدانه در موضوع برجام ورود پیدا کردند

وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی مدبرانه و مجاهدانه در موضوع  برجام ورود پیدا کردند، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای تامین منافع ملت ایران از آبروی خود گذشتند و نشان دادند که در بزنگاه های تاریخی برای تامین منافع ملت ایران مجاهدانه وارد عرصه می شوند.

 

جلالی با تاکید بر اینکه  مجاهدت ها و مرارت های دکتر لاریجانی تنها در زمان تصویب برجام خلاصه نمی شود، افزود: در گذشته بهترین دوران موضوع هسته ای زمانی بود که ایشان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی  مدایته را پیگیری کردند و حتی پس از آن در مشاوره دادن به تیم هسته ای همیشه همراه آنها بودند.

 

وی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی هیچ گاه به دنبال نام و نشان در بحث هسته ای نبوده است، ادامه داد: شاید افکار عمومی و مردم عادی شاهد تلاش های دکتر لاریجانی نبوده اند، در طول دو سال و نیم گذشته و زمان مذاکرات  ایشان همیشه نقش آفرینی کرده اند، همچنین در جریان تصویب قانون همه شاهد تحمل مرارت های ایشان برای تصویب قانون بودند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به جلسه ای دو نفره که با دکتر لاریجانی داشته است، تصریح کرد: ایشان در این جلسه گفتند تمام کارهایی که انجام داده ام برای این است که کشور را از این مقطع عبور دهم و انتظار هیچ گونه تشکری از کسی ندارم که ما باید به خاطر اخلاص و تلاش های ایشان تشکر کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید در این شرایط تحت تدابیر مقام معظم رهبری با اتحاد و اتفاق پیش برویم، افزود: تفرقه، یکدیگر را متهم کردن، صف یزیدی و حسینی در بین مسئولان ایجاد کردن و با احساسات مردم بازی کردن خدمت به کشور نیست.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: مسیر سخت و دشمن در کمین است در این مسیر سخت که در سطح داخلی شاهد مشکلات اقتصادی و معیشتی و در سطح منطقه و بین المللی گرفتاری های مختلف مقابل ما وجود دارد و باید با اتحاد و همدلی مسیر ارتقا کشور را بپیماییم و زندگانی بهتری برای مردم تامین کنیم.

جهانگیرزاده:سرعت عمل شورای نگهبان در اعلام نتیجه برجام بسیار ستودنی است

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه سرعت عمل شورای نگهبان در اعلام نتیجه برجام بسیار ستودنی است، گفت: در مرحله پسابرجام نیازمند انسجام بیشتری نسبت به گذشته هستیم و باید ظرفیت‌های حاصل از برجام در خدمت توسعه ملی کشور قرار گیرد.

 

جواد جهانگیرزاده با سپاسگذاری از شورای نگهبان که با سرعت تمام «طرح الزامات اجرایی شدن برجام توسط دولت» را بررسی و تایید کرده‌اند، گفت: فارغ از نتیجه‌ای که این شوراء امروز ارائه داده است سرعت عمل آنها در اعلام نتیجه برجام بسیار ستودنی است.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: حال که این طرح به تایید رسید و برجام مراحل عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد در این مقطه نیاز انسجام تمام نیروهای انقلاب و استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام برای بهره‌گیری از فرصت پیش آمده احساس می‌شود.

مراحل بعدی پسابرجام می‌تواند مسیر همکاری‌ با آمریکا را در آینده تقویت و یا مسدود کند

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان راه ولایت ادامه داد: آمریکایی‌ها و برخی از غربی‌ها سابقه طولانی در عمل نکردن به تعهدات خود دارند و این آزمون سختی برای طرف غربی است و جمهوری اسلامی ایران علیرغم اعتماد به آن‌ها، به الزام اجرای برجام و عمل به آن تاکید دارد و مراحل بعدی پسابرجام می‌تواند مسیر همکاری‌ها را در آینده تقویت و یا مسدود کند.

 

در مرحله پسابرجام نیازمند انسجام بیشتری نسبت به گذشته هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: ما از برجام عبور کرده‌ایم اما در مرحله پسابرجام نیازمند انسجام بیشتری نسبت به گذشته هستیم و باید ظرفیت‌های حاصل از برجام در خدمت توسعه ملی کشور قرار گیرد، کشور می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها و رفع تحریم‌های ظالمانه روزهای شایسته‌ای را در پیش داشته باشد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان راه ولایت تاکید کرد: با توجه به تذکرات مکرر رهبری درباره موضوع برجام، تمامی دستگاه‌های مربوطه و مجموع نیروهای انقلاب باید نسبت به این موضوع حساس‌تر از قبل رفتار کنند، همچنین نکات دقیق رهبری برای هوشیاری در مقابل تلاش دشمن، جهت استفاده از فضای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پس از برجام بسیار قابل تامل است و می‌تواند راه‌گشایی مسئولان و دولتمندان برای غلبه بر مشکلات احتمالی باشد.

 

 حیدر پور:توافق هسته ای مورد تایید مقام معظم رهبری بود

حیدر پور شهرضایی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در خصوص تصویب حداکثری برجام که دقایقی پیش از سوی شورای نگهبان صورت گرفت، اظهار داشت: توافق هسته ای مورد تایید مقام معظم رهبری بود و بارها و بارها و در مقاطع لزوم ایشان ازاین موضوع دفاع کردند.

 

وی افزود: پس از اینکه این امر منجر به توافق شد، مقام معظم رهبری آن را برای بررسی به شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اعضاء شورای امنیت ملی مورد تایید مقام معظم رهبری است و نزدیکترین نهاد به ایشان است و این موضوع مورد تایید این شورا واقع شده است.

 

شورای نگهبان براساس شرع اسلام، قانون اساسی و مصالح ملی برجام را تصویب کرد

وی با اشاره به اینکه 9 بند و 2 تبصره برای تکمیل شدن توافق مصوب شد، یادآور شد:  این مصوبات تکمیل کننده مصوبات قبلی بود که با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مجلس انجام شد.

 

حیدر پور شهرضایی با اشاره به تایید حداکثری برجام ازسوی شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان براساس شرع اسلام و قانون اساسی و درنظر گرفتن مصالح ملی این توافق را مورد تایید خود قرار داده است.

 

تصویب بدون کم وکاست برجام ازسوی شورای نگهبان قابل پیش بینی بود

وی ادامه داد: آنچه که دیدیم منطبق با قانون و مصالح ملی است و همان دیدگاه مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دادند و این امر را پیش بینی می کردیم که شورای نگهبان بدون کم و کاست و با انسجام  و وحدت این برجام را به تصویب رساند.

 

حیدرپور شهر رضایی افزود: امیدوارم این امر منجر به خیر و برکت شود و نگاه تدبیری به پس از برجام (دوران پساتحریم) داشته باشیم.

 

حقیقت پور:تایید برجام با این سرعت از سوی شورای نگهبان جای تبریک دارد

از سویی دیگر منصور حقیقت پور درخصوص تصویب برجام که بدون کم وکاست و رای حداکثری از سوی شورای نگهبان صورت گرفت، اظهارداشت:  به شورای نگهبان که برجام را بدون کم و کاست تصویب کردند و اجازه دادند تا این توافق از نظر شرعی و قانونی کامل شود، تبریک می گویم.

 

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نگاه تدبیرانه ای به برجام صورت گرفت، افزود: مجلس شورای اسلامی به خوبی در این برجام تامل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مخالفین برجام ازروی دلسوزی انتقاداتی نسبت به این توافق  داشتند؛ تصریح کرد: از شورای نگهبان که برای تصویب برجام سرعت عمل به خرج دادند، تشکر می کنم.

 

نعمتی:حساسیت  دستگاه ها نسبت به نفوذ در کشور

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تأیید طرح برجام از سوی شورای نگهبان با اکثریت آرا اعضا و بدون هیچ ایرادی، گفت: این اقدام شورای نگهبان نشان داد که طرح برجام در شرایط کنونی به مصلحت کشور بوده و تمام چارچوب‌های نظام در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رویکرد امروز شورای نگهبان نشان داد که برجام دارای کمترین ایراد بوده و این موضوع در راستای مصالح نظام صورت گرفته است.

 

نعمتی با تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های دکتر لاریجانی در تعیین تکلیف مسئله برجام در کشور، گفت: در چند ماه اخیر شاهد  بودیم که رئیس مجلس با از خودگذشتگی در این مسیر، این موضوع را به پایان رساند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تقدیر و تشکر از شورای نگهبان به علت همراهی با مجلس شورای اسلامی در تعیین و تکلیف طرح برجام، گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه مسئله برجام در حوزه قانون‌گذاری به پایان مسیر خود رسیده، دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید حساسیت ویژه‌ای را نسبت به بد عهدی‌ آمریکایی‌ها و جلوگیری از نفوذ این کشور و دشمنان ایران داشته باشند.

 

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اشاره به ضرورت وجود وحدت میان مسئولان و دستگاه‌ها در شرایط پسابرجام، تصریح کرد: این موضوع باید بسیار مورد توجه مسئولان قرار گیرد، زیرا وحدت در پسابرجام زمینه‌ساز توسعه در کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal