آخرین اخبار

16. آبان 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 29272
سخنان اهانت آمیز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص خسارت دیدگان سیل اخیر
نجار:روستاییان سیل زده با فروش علوفه سال آینده مشکلشان را حل می کنند+فیلم
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اظهاراتی عجیب گفت:ممکن است یک روستایی علوفه خود را در این سیل و باران از دست داده باشد ولی در سال آینده با این رشدی که قطعا با این بارندگی،علوفه خواهد داشت در مناطق چرای گوسفندان،خوب این اقتصاد را متحول می کند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا در پایگاه خبری ایلام بیدار،در حالی که بیش از یک هفته از سیل خسارت آور در استان ایلام می گذرد و همه مردم چشم انتظار کمک دولت مردان به این استان محوم بودند،اسماعیل نجار معاون وزیر کشور  ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سخنانی به سیل زدگان ایلامی توهین کرد.

نجار در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران می گوید: مردم در سه استان سیل زده (ایلام،لرستان و کرمانشاه) که آسیب دیدند ابراز خوشحالی می کردند.

وی ادامه می دهد: ممکن است یک روستایی علوفه خود را در این سیل و باران از دست داده باشد ولی در سال آینده با این رشدی که قطعا با این بارندگی، علوفه خواهد داشت در مناطق چرای گوسفندان، خوب این اقتصاد را متحول می کند.

این سخنان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در برنامه بالاتر از خبر شبکه اول سیما با واکنش مجری برنامه مواجه می شود و می گوید:27 سالی بود که اینچنین قانع نشده بودم.

 

توهین ها در دولت یازدهم به مردم ادامه داد

 از زمان روی کار آمدن دولت جدید یکی از مسائل حاشیه‌آفرین، مواضع و اظهارات توهین آمیزی است که توسط برخی جریان‌ها در سخنرانی‌ها و روزنامه‌ها انعکاس یافته است.

دولت به عنوان منتخب اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.

اما متأسفانه شاهد هستیم که فارغ از عدم موضع گیری دولت در برابر توهین‌های صورت گرفته، در برخی موارد، این توهین‌ها از جانب اعضای دولت صورت می‌گیرد.

به چند نمونه زیر توجه کنید.

رأی 49 درصدی به افراط و بی‌قانونی

رئیس جمهور در یکی از اظهارات خود در جلسه رأی اعتماد به وزیر ورزش و جوانان که انتقادات فراوانی را نیز به دنبال داشت گفته بود: "مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند"[1]

اولین برداشتی که از صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجلس به ذهن متبادر می‌شود، وصف 49 درصد از مردمی که به ایشان رأی نداده‌اند به افراط، خشونت، خود رأیی و.... است.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز همین اعتقاد را در مورد مردمی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند دارد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید: "شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 49.5 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 49.5 درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این 49.5 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی"[2]

منتقدان بی سواد

البته آقای رئیس‌جمهور با وجود اینکه قبل از انتخابات و در اظهارات خود از نقد دولت استقبال کرده بودند، منقدان توافقنامه ژنو را بی سواد نامیدند: "می‌خواهم یک نقد هم نسبت به دانشگاه بکنم؛ البته شما باید نقد کنید. اما من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط ‌وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند"[3]

در موضوع هسته‌ای و توافقنامه ژنو، این تنها توهین دولت یازدهم به منتقدان و مردم نبود. یکی دیگر از موارد توهین به مردم، صحبت‌های محمود سریع القلم (کسی که رسانه‌های دولتی وی را مشاور رئیس جمهور می نامند) در مورد پرسیدن نظر مردم در زمینه‌ی سیاست‌های هسته‌ای کشور است: " خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد."[4]

نحوه توزیع سبدکالا؛ توهین به عزت و کرامت مردم

اما می‌توان بزرگترین توهین به مردم ایران در دولت یازدهم را اجرای نامناسب طرح توزیع سبد کالا دانست. طرحی که با شعارهای رئیس جمهور و حامیان وی قبل از انتخابات مبنی بر حفظ کرامت مردم و مخالفت با هدفمندی یارانه‌ها به دلیل ترویج گداپروری منافات داشت.

با وجود اینکه رئیس جمهور در گفت و گویی زنده در صدا و سیما به دلیل اجرای نامناسب این طرح از مردم عذرخواهی کرد، نوبخت سخنگوی دولت با ادبیاتی نامناسب این عذرخواهی را حق رئیس جمهور ندانست و گفت: اشکالات سبد کالا طبیعی بود، دیدید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد در حالی که استحقاقش را نداشت؛ توزیع هزار میلیارد تومان در قالب سبد کالا آنهم در این شرایط کار بسیار دشواری است[5]

مردم انتظار کمک دارند

در حالی که هنوز بسیاری از مردم با خسارات وارده سیل اخیر دست و پنجه نرم می کنند و مسئولین محلی نیز منتظر کمک دولت برای جبران خسارات وارد شده به مردم و زیرساخت های استان هستند بیان اینگونه سخنان هیچ نشانی از تدبیر را ندارد.

بهتر است که مقامات دولتی به جای سخنان توام با توهین، همت خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم سیل زده بخصوص استان ایلام به کار بگیرند،مردمی که اگر نبودند آنها نیز اکنون عهده دار صندلی هیچ مدیریتی را نداشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal