آخرین اخبار

13. دى 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 29759
یک بسیجی شیعه با بیان اینکه ال سعود ضمن هشدار به شیعیان تبعه خود، با کشتار شیعیان و شهادت شیخ نمر قصد دارد میزان بازخورد این اعمال را از سوی جهانیان بسنجد، گفت: همچنین تقاص شکست‌های ده ماه جنگ با الحوثی ها و شیعیان یمن را با این اقدامات بگیرد تا التیامی باشد بر ابروی بر باد رفته خود در پیشگاه جهان تسنن باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، هوشنگ نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ما نسبت به مسائل شیعه و اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، اظهار کرد: دو جریان عقاید و تحرکات شیعه را دنبال می‌کند که یکی از آنها جریان مستضعفین عالم  و جریان منبعث از فرهنگ و تمدن لیبرال دمکراسی غرب است.

 

وی گفت: جریان مستضعفین عالم (تمام شقوق استضعاف، اعم از فکری، فرهنگی و اقتصادی) و تمامی حق طلبان؛ برای همین در چهار دهه ی اخیر موج گسترده ای از تمایلات علمی و فرهنگی در سراسر جهان برای شناخت جامع شیعه و تفاوت‌های بنیادین ان با سایر مذاهب اسلامی شناخته شده به حرکت درامده است.

 

یک بسیجی شیعه مذهب ادامه داد: جریان دیگری که عقاید شیعه دنبال می‌کنند، منبعث از فرهنگ و تمدن لیبرال دمکراسی غرب است که در پی ایجاد تئوری توطئه، سعی در معرفی تشیع بعنوان دشمن محوری و تهدید کننده اصلی آن تمدن است.

 

وی با بیان اینکه اگر به ادیان دیگر توجه شود در مسیر حرکتی خود به مرور دچار انحرافات بنیادینی شده و موجبات تحریف آن را فراهم کرده، افزود: انچه در جامعه ی اسلامب مانع تحریف دین اسلام شده وجود امامان معصوم علیهم السلام و تمرکز اندیشه های ایشان در قالب مذهب تشیع است.

 

نادری با بیان اینکه بزرگان مذهب تشیع وعلمای شناخته شده اند، خاطرنشان کرد: در بین بزرگان گران‌سنگی چون شهید شیخ نمر در ممانعت از تحریف و معرفی صحیح مذهب تشیع و مدیریت میدانی جوامع شیعی نقش موثری داشته است.

 

وی ادامه داد: ما در عصر حاضر به عینه می بینیم که قرائت های متعدد و غالبا متحجر و افراطی از اسلام با علم کردن طالبان و القائده و داعش و...بخورد جهانیان داده می‌شود تا اسلام هراسی را تئوریزه کنند؛ ولیکن همین باعث تعجب جهانیان شده که تحقیق کنند ، بین تشیع با سایر مذاهب چه تفاوت اساسی وجود دارد که همه ی این جریان‌های انحرافی متعلق به جهان تسنن است و هیچ یک از مذهب تشیع منبعث نشده اند!

 

این بسیجی شیعه مذهب تصریح کرد: سردمداران کفر و الحاد جهانی که از تغییر نگاه جهانیان به تشیع سرخورده شده اند و نتوانستند تئوری هلال شیعی را پیاده کنند به ناچار بعض سران شیعه ای که تبعه ی کشور خود هستند را بعنوان عوامل افراطی به جوخه ی اعدام می سپارند تا افکار بیرونی را متوجه این امر کاذب نمایند.

 

وی اضافه کرد: ال سعود میخواهد اینگونه القا کند که اگر در جهان تشیع از حرکت‌های افراطی خبری نیست دلیل آن برخورد قاطع ما با ایشان است که فرصت پیدا نمی کنند تا نقشه های مخرب خود را عملی کنند!

 

نادری ادامه داد: ال سعود ضمن هشدار به شیعیان تبعه ی خود، با کشتار شیعیان و شهادت شیخ نمر قصد دارد میزان بازخورد این اعمال را از سوی جهانیان بسنجد و همچنین تقاص شکست‌های ده ماه جنگ با الحوثی ها و شیعیان یمن را با این اقدامات بگیرد تا التیامی باشد بر ابروی بر باد رفته خود در پیشگاه جهان تسنن باشد.

 

وی افزود: ال سعود به پشتوانه مکه و مدینه (حرمین شریفین) اعتباری در جهان اسلام بویژه جهان تسنن برای خود متصور بود و به پشتوانه ی دلارهای نفتی و غرب ، در پی ارتقا این اعتبار و افزودن بعد نظامی به بعد معنوی آن بود؛ حال که ناتوان از ایجاد اعتبار نظامی بوده و بعد معنوی را نیز در خطر اضمحلال می بیند برای بازافرینی آن دست به اقدامات کور و نسنجیده ای از قبیل به شهادت رسانیدن شیخ نمر می زند!

 

نادری شیعیان در سطوح مختلف وظایف مختلف دارند و همانگونه که علمای جهان تشیع بسرعت واکنش نشان دادند ، سایر اقشار و سطوح نیز، لازم است تا عکس العملهای مناسب و منطقی در قالب عرف بین الملل داشته و از طریق نهادهای متعارف جهانی حقوق حقه ی افراد مظلوم را خواستار گردند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal