آخرین اخبار

21. دى 1394 - 11:23   |   کد مطلب: 29816
پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی افتتاح شد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس، در مراسمی که صبح امروز (21 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه و جمعی از فرماندهان و نیز مسئولین و مدیران حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.
 

بنابراین گزارش پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پالایشگاه، از پیشرفته‌ترین پالایشگاه های کشور به شمار می‌رود که تمامی مراحل از مطالعه تا راه اندازی و تولید آن با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه اجرا شده است.
 

با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.
 

افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی صورت می گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره برداری کامل قرار دارد.
 

گفتنی است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته است در شرایط تحریم جایگزین مناسبی برای شرکت های خارجی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی و اجرای موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران آن هم بدون هیچ گونه وابستگی به مهندسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه هست.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal