آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 9:15   |   کد مطلب: 30056
مسئول اتحادیه انجمن دانش‌آموزی اسدآباد:
روحانیت پرچمدار و هادیان مبارزه با نظام سلطه بودند
مسئول اتحادیه انجمن دانش‌آموزی اسدآباد با اشاره به نقش روحانیت در پیروی انقلاب اسلامی، گفت: در طول سال‌های مبارزه ملت ایران بر علیه نظام سلطه روحانیت به عنوان پرچمدار و هادیان این مبارزه بودند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام احسان عباسی  در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به  نقش روحانیت در پیروی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در طول سال‌های مبارزه ملت ایران بر علیه نظام سلطه روحانیت به عنوان پرچمدار و هادیان این مبارزه بودند که علاوه بر روشنگری، خودشان نیز در صف اول مبارزه قرارمی‌گرفتند .

 

وی به شکنجه‌های روحی، جسمی و زندان‌ها و تبعیدهای روحانیون در دوران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: آنان این شکنجه‌ها را به این دلیل متحمل می‌شدند که به وسیله مفاهیم و آموزه‌های دینی به روشنگری می‌پرداختند.

 

مسئول اتحادیه انجمن دانش‌آموزی اسدآباد روحانیت را  از ارکان اصلی این انقلاب دانست و گفت: سلاح علما در این مبارزه مفاهیم بلند و زیبای دین و قرانی بود که در این  میدان مبارزه با حضور مساجد و تکایا و حسینیه ها به آن می‌پرداختند.

 

وی یادآور شد: اگر هدایتگری‌های روحانیت نبود، این انقلاب به ثمره نمی‌رسید و همین روشنگری‌ها وهدایت‌های پیامبرگونه این علماء مردم را بیدار کرد و انگیزه برای قیام و مبارزه ایجاد کرده و روحیه ی شهادت طلبی را پروراند.

 

عباسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای نگهبان همچنان که از نامش پیداست مسمای آن شورایی است که وظیفه دارد از انقلاب و ارزش‌های آن نگهبانی و محافظت کند، تصریح کرد: ایت‌الله جنتی همین وظیفه و نقش را به خوبی ایفا کرده و همه افراد باید ارای شورای نگهبان را بپذیرند که مصلحت اشخاص و کشور در پذیرش  اراء شورای نگهبان است وگرنه دشمن از این مسأله سود می‌برد.

 

وی یادآور شد: باید اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز همه احاد کشور گوش به فرمان  سکاندار انقلاب ولی امرمسلمین باشند که این از رموز ماندگاری انقلاب است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal