آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 18:45   |   کد مطلب: 30067
رئیس بهزیستی اسدآباد با بیان اینکه در این شهر 11 مرکز خصوصی در حوزه‌های توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری فعال است، گفت: ایجاد مراکز نگهداری شبانه‌روزی، مشاوره و روانشاختی، درمان دارویی اعتیاد از نیازهای مهم این شهرستان است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از فارس؛ اکبر احمدی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: از جمعیت بیش از 107 هزار نفری اسدآباد تعداد 2 هزار و 71 نفر دارای پرونده حمایتی و توانبخشی در بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه در بهزیستی اسدآباد 15 نفر به عنوان نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این نیروها شامل 10 نفر کارشناس و یک نفر با تحصیلات کاردانی و مابقی با تحصیلات دیپلم و پایین‌تر در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد یادآور شد: با توجه به گستردگی دامنه وظایف بهزیستی و تنوع زیاد برنامه‌های این اداره در سال جاری چهار نفر نیروی کارشناس «سرباز امریه» به پرسنل این اداره اضافه شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون به 8 هزار و 258 نفر در حوزه‌های مختلف توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و مراکز زیر پوشش این سازمان خدمات ارائه کرده است.

احمدی‌منش با اشاره به شناسایی یک‌هزار و 488 معلول در حوزه توانبخشی، گفت: از این تعداد 496 نفر مستمری‌بگیر و 992 نفر غیر مستمری‌بگیر بوده و از دیگر خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه امور اجتماعی 211 خانوار و 583 نفر مستمری‌بگیر زیر پوشش قرار دارند، افزود: در این شهرستان 23 مهد کودک شهری و روستایی وجود دارد که به 405 کودک خدمات ارائه می‌دهند.           

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز کاهش طلاق در بهزیستی شهرستان، گفت: در این مرکز برای متقاضیان امر طلاق 81 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 28 پرونده به سازش منجر شدند که برای 301 نفر مددکاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه 326 مشاوره تخصصی روانشناسی و 279 مورد مشاوره تلفنی انجام شده است، گفت: اداره بهزیستی شهرستان دارای 11 مرکز خصوصی در حوزه‌های مختلف است.

احمدی‌منش خاطرنشان کرد: این مراکز غیردولتی در حوزه توانبخشی چهار مرکز، پنج مرکز در حوزه پیشگیری و دو مرکز در حوزه امور اجتماعی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: براساس نیازسنجی در حوزه توانبخشی نیاز به ایجاد مرکز نگهداری شبانه‌روزی، در حوزه پیشگیری نیاز به صدور مجوز برای مرکز مشاوره و روانشناختی و مرکز درمان دارویی اعتیاد هستیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal