آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 15:47   |   کد مطلب: 30724
امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: :
خودداری از تلفن همراه در مراسم اعتکاف
امام جمعه اسدآباد گفت: نباید با وجود تلفن همراه در مراسم اعتکاف از احکام آن و برنامه‌های فرهنگی غفلت شود.

به گزارش آوای سیدجمال؛ جمعی از مسئولان شهرستان اسدآباد امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی شهرستان البته با تأخیر دور هم گرد آمدند تا مراسم معنوی اعتکاف را برای مردم این شهرستان آماده سازی کنند.

 

در ابتدای جلسه با قرائتی از قرآن رئیس اداره تبلیغات اسدآباد آماری از سال گذشته اعتکاف ارائه کرد و گفت: پارسال 800 نفر شرکت کننده در اعتکاف بودند که تنها 50 نفر از آنان آقایان بوده اند که جای بسی تأمل است.

 

حجت الاسلام حسین گروسی در ادامه از توجه مسئولان به انجام زیرساخت‌های مساجد تأکید کرد و خواستار این شد که اوقاف در جلسه ای با هیئت امنا این مهم را بررسی کند.

 

وی در ادامه از برنامه های فرهنگی برنامه ریزی شده اطلاع رسانی کرد و خواستار توجه به این رویکرد شد و گفت: خروجی این مراسمات برای ما مهم است که باید بیشتر جوانان را به سمت و سوی برنامه های قرآنی و دینی سوق دهیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به مصوبات  سال گذشته آن‌ها را مرور کرد و گفت: همه دانشجویان هم می توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

 

وی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست یک اورژانس در محل اعتکاف برای مواقع ضروری در دسترس باشد و هلال احمر نیز برای هر مسجد یک امدادگر را تعیین کند.

 

گروسی به حضور نیروی انتظامی در محل مراسم اعتکاف اشاره  کر د و گفت: امنیت در این ایام برای معتکفین تأمین میشود و هیچ نگرانی در این زمینه نیست.

 

در ادامه امام جمعه اسدآباد هم با ااشره به اهمیت و برکات ماه رجب و مراسم اعتکاف، گفت: باید با تشویق جوانان به حضور در مراسم اعتکاف دغدغه آنان را که تهیه افطاری و سحری است، برطرف کنیم که این مهم با کمک خیرین امکان پذیر است.

 

 حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد همچنین با بیان اینکه مردم منطقه خاکریز شهرستان مردمی با محبت و در کمک کردن به این مراسمات بذل و بخشش می کنند، افزود: باید با شناسایی افراد خیر از آنان در این امور فرهنگی کمک بگیریم.

 

وی با تأکید بر خوددداری از آوردن تلفن همراه به مراسم اعتکاف از تبلیغات اسلامی خواست افراد شرکت کننده را توجیه کند  که احکام اعتکاف را انجام و در برنامه های فرهنگی شرکت کنند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal