آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1395 - 18:53   |   کد مطلب: 30858
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان از افزایش 30 درصدی معتکفان امسال در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال،به نقل از دانا؛ حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در مراسم اعتکاف سال گذشته در شهرستان سمنان یک‌هزار و 400 نفر حضور داشتند که امسال با افزایش 30 درصدی تعداد معتکفین به 2 هزار نفر رسیده است.

 

وی شمار زنان معتکف در سمنان را سه‌برابر تعداد آقایان اعلام کرد و افزود: از این تعداد 75 درصد بانوان و 25 درصد آقایان هستند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: معتکفان در پنج مسجد الزهرا، المهدی، مهدیه، مسجد امام، مسجد جامع و همچنین در پردیس الزهرا خواهران دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه سمنان و پادگان هوایی سمنان به انجام اعمال و عبادات می‌پردازند.

 

زاهدی گفت: اقامه نماز جماعت، خواندن دعاهای وارده، برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب (س)، سخنرانی‌های بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، طرح "با قرآن در زلال اعتکاف"، مراسم ختم قرآن برای شهدا و اموات و طرح تصحیح قرائت نماز و...از مهمترین برنامه‌های این مراسم معنوی در سطح سمنان است.

 

وی با اشاره به هزینه‌های مراسم اعتکاف نیز گفت: اکثر این هزینه‌ها توسط خود معتکفین انجام می‌شود و اداره اوقاف هم کمک ناچیزی در تبلیغات داشته است.

 

زاهدی در پاسخ به این سوال که آیا مکانی برای نگهداری کودکان افراد معتکف در نظر گرفته شده یا نه؟ گفت: این کار شاید امسال در مسجد امام سمنان اتفاق بیفتد ولی هنوز قطعی نشده است.

 

 

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع در برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: از آنجا که ساخت برخی مساجد به منظور برگزاری مراسم اعتکاف نبوده مقداری مشکلات بهداشتی وجود دارد و همکاری نکردن برخی مسئولان استانی و شهرستانی هم مشکلی است که باید مرتفع شود.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در مورد تاثیر اعتکاف بر فرد معتکف و اطرافیان نیز گفت: بیشترین تاثیرگذاری اعتکاف از لحاظ خلوت‌گزینی و درک معرفت‌الهی است که باعث ایجاد نوعی معرفت دینی و معنوی در فرد می‌شود و آثار و برکات آن تا مدت‌ها در روح و جسم فرد معتکف باقی مانده و به اطرافیان هم انتقال می‌یابد.

 

انتهای پبام/ن

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal