آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 14:03   |   کد مطلب: 30920
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد نبود نقدینگی را عامل نیمه‌تعطیلی واحدها دانست و گفت: کارخانه گندله‎سازی نیز به دلیل کمبود سرمایه تعطیل شده که در صورت وجود نقدینگی ساخت و ساز آن برای خردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال اصغر شرکایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه 400 واحد کارگری در شهرستان اسدآباد وجود دارد، اظهار کرد: این واحدها شامل واحدهای صنعتی و تولیدی، خدماتی، دامداری و کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل نبود نقدینگی نیمه‌تعطیل هستند، ادامه داد: یکی از کارخانه‌های صنعتی شهرستان، مربوط به کنسانتره در منطقه چهاردولی است که با 70 نیرو فعال است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از این تعداد نیرو 70 درصد بومی و بقیه غیر بومی هستند، افزود: کارخانه صنعتی کنسانتره در حال حاضر با یک خط تولید فعال است.

 

وی افزود: کارخانه کنسانتره ظرفیت 600 هزار تن را دارد که البته در حال حاضر با یک دستگاه کار می‌کند و دیگر دستگاه‌ها به دلیل نبود نقدینگی غیر فعال هستند.

 

شرکایی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این کارخانه 20 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از این میزان 7.5 میلیارد تومان صنعتی و 1.5 میلیارد تومان رفاهی و اداری است.

 

وی با اشاره به اینکه کارخانه ذوب آهن اسدآباد به دلیل نبود سرمایه در گردش در حال حاضر فعال نیست، افزود: خط تولید این کارخانه، صنعت چدن بود که به دلیل به صرفه نبودن خط تولید آن به فرو منگنز تغییر کرد که هم اکنون نیز به دلیل نبود سرمایه در گردش فعال نیست.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد افزود: بیشتر کارگران این ذوب آهن در انبارداری و قسمت اداری هستند تا با راه‌اندازی مجدد آن کارگران نیز مشغول کار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در منطقه چهاردولی کارخانه گندله‌سازی نیز در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: البته این کارخانه نیز به دلیل کمبود سرمایه تعطیل شده و در صورت وجود نقدینگی ساخت و ساز آن برای خردادماه امسال آغاز می‌شود.

 

شرکایی با بیان اینکه کارخانه گندله‌سازی هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: 104 نفر از نیروهای کارخانه گندله‌سازی اخراج شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: این کارخانه زمانی که راه‌اندازی شود، همین تعداد نیرو را جذب خواهد کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه آمار درستی از تعداد کارگران شهرستان در دست نیست، گفت: 368 مورد پرونده شکایت کارگران به دلیل نداشتن بیمه و عدم پرداخت بیمه بیکاری از واحدهای تولیدی داریم که در دست بررسی است.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 44 واحد تولیدی مشکل بدهی بالای 100 میلیون تومانی به بانک داشتند،  افزود: از این تعداد مشکل 22 واحد تولیدی حل و فصل شده است.

 

شرکایی در خصوص کارخانه رب گوجه‌فرنگی اسدآباد هم گفت: این کارخانه مشکل مجوز بهداشت را دارد که نیاز به مساعدت مسئولان از جمله نماینده مردم در مجلس است.

 

وی با بیان اینکه فاز اول این کارخانه در حال فعالیت بود، گفت: این کارخانه به صورت فصلی فعالیت دارد که هم اکنون نیز نیمه‌تعطیل است.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه حل مشکل واحدهای تولیدی با جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود، از نماینده مردم اسدآباد در مجلس خواست برای رفع مشکل واحدها کمک کند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal