آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1402 - 10:36   |   کد مطلب: 44858
کیومرث سرمدی با اشاره به شعار «مهار تورم، رشد تولید» و نقش کارگران در تحقق این شعار، گفت: عمده توفیق در این راه به تلاش کارگران، توجه به کار و کارگر و ایجاد و زمینه امنیت روحی و روانی و معیشتی برای آنان برمی‌گردد.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه نقش کار و کارگر از دیدگاه دین مبین اسلام، بزرگان دین و احادیث و روایت حائز اهمیت است، اظهار کرد:  پیامبراکرم(ص) در توجه به کارگران یکی از افتخارات خود را بوسه زدن بر دستان کارگر میاند و البته تأکید بزرگان دین بر این است که قبل از آنکه عرق کارگر خشک شود، باید حق الزحمه او پرداخت شود.

 

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: عمده توفیق در این راه به تلاش کارگران، توجه به کار و کارگر و  ایجاد و زمینه امنیت روحی و روانی و معیشتی برای آنان برمی‌گردد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: طبیعی است که هم در قوانین بالادستی یعنی قانون اساسی و هم قوانین امروزی در وزارتخانه‌های مربوطه در حمایت از کارگران چه به لحاظ درآمد و دستمزد آنان و چه در بحث امنیت کاری قوانین خوبی داریم.

 

وی امروز امنیت شغلی، دستمزد و بیمه کارگران مهم خواند و افزود:  سال گذشته حدود 57 درصد حقوق کرگران با مصوبه شواری عالی کار اضافه شد، امسال نیز به نوعی متناسب با سایر کارگران اضافه شده است، اما معتقدیم با وجودی تورمی که هست، اینها کافی نیست.

 

سرمدی با تأکید بر اینکه امروز مجلس، دولت و حاکمیت این مسئله و مهم بودن نقش کارگران را فهمیده اند و باید توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس مصوبه‌ای داشت که به قانون هم تبدیل شد، بحث تغییرات در بیمه کارگران ساختمانی بود که نتیجه این قانون منجر به این خواهد بود که 7 هزار کارگری که پشت خط بیمه داریم، به عضویت بیمه درآیند و در دوران بازنشستگی از آن ظرفیت بهره ببرند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal