آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1395 - 9:49   |   کد مطلب: 31149
رئیس اداره بهزیستی اسدآباد با اشاره به وجود چهار مرکز درمان اقامتی میان مدت در سطح شهرستان اسدآباد گفت: امسال یک هزار و 623 نفر معتاد در این کمپ‌ها سطح شهرستان پذیرش شدند.

اکبر احمدی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به اینکه چهار کمپ ترک اعتیاد یا مرکز درمان اقامتی میان مدت با نام رهایی، فروغ نجات، پویندگان سیرپاکی و اتحاد چنارستان وجود دارد، اظهار کرد: این کمپ‌ها مراکز اقامتی کوتاه مدتی هستند که پس از اخذ مجوز از اداره بهزیستی معتادین را تحت درمان کوتاه‌مدت قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و 623 نفر معتاد در چهار کمپ سطح شهرستان پذیرش شدند، گفت: پذیرش‌شدگان در مراکز ترک اعتیاد اسدآباد خود معرف هستند و البته آمار معتادان شهرستان بیشتر این مهم است.

 

احمدی‌منش از برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و ایدز در قالب برنامه‌های اجتماع محور خبر داد و گفت: این برنامه برای هزار و 765 نفر در 42 محیط انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه بای مراکز اقامتی 70 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است، گفت: برای هر نفر معتاد یک یاری برگ به مبلغ 50 هزار تومان پرداخت شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد از افزایش بازدیدها و نظارت‌ها از مراکز ترک اعتیاد خبر داد و گفت: این برنامه نظارت با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی و فرمانداری صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در زمینه استاندارد سازی کمپ‌ها با ایجاد فضای ورزشی و آموزشی هستیم، گفت: اخیرا" یک پروتکل جدیدی طراحی شده و کسانی که متقاضی ایجاد مراکز اقامتی میان مدت باشد، باید این پروتکل را اجرا و برای مجوز مرکز اقدام کنند.

 

احمدی‌منش ادامه داد: در این پروتکل جدید پزشک، روانپزشک و یا مددکار، روانشناس و یا مشاورباید در این مرکز حضور داشته باشند.

 

وی گفت: هم اکنون نیز در چهار مرکز ترک اعتیاد شهرستان با پزشکانی قرار بسته اند که دو هفته یکبار در این مرکز حضور یابند.

 

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد افزود: در مراکز ترک اعتیادی که در اسدآباد وجود دارد، هنوز پروتکل جدید اجرا نشده و به آنان توصیه کرده ایم که این مهم را اجراکنند.

 

وی با بیان اینکه برای عدم بازگشت معتادانی که اعتیاد خود را ترک کردند، جلسات  NE تشکیل می‌شود، گفت: البته یکی از اصلی‌ترین مشکلات این معتادان در بحث اشتغال است که زمینه آن را باید دولت ایجاد کند و این مهم نیازمند همکاری دیگر ارگان‌ها است.

 

احمدی‌منش با بیان اینکه از  اعتباراتی که به بهزیستی اختصاص میبد تنها 5 درصد مختص اشتغالزایی است که این میزان جوابگوی اشتغال معتادان نیست، گفت: سال گذشته 50 پرونده برای ایجاد اشتغال تشکیل شده که تسهیلات پرداخت شود که از این میزان تنهاموفق شدیم به 14 نفر را تسهیلات پرداخت کنیم.

 

وی با تأکید بر اختصاص اعتبارات مجزا برای اشتغال قشر معتاد بعداز بهبودیافتگی، گفت: چرا که 5 درصد اختصاص داده شده به اشتاغال بهبودیافتگان از اعتیاد نیست و عدم اشتغال آنان ممکن است که آنان را به سمت اعتیاد بکشاند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal