آخرین اخبار

15. مهر 1397 - 11:06   |   کد مطلب: 31402
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت:بیش از 70 هزار تن سیب زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد بیان کرد: امسال 1800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت سیب‌ زمینی اختصاص یافته که پیش‌بینی‌ می شود بیش از 70 هزار تن محصول برداشت خواهد شد.

 

وی به آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از اراضی این شهرستان اشاره کرد و افزود: به صورت میانگین از هر هکتار اراضی  بیش از 40 تن سیب زمینی  قابل برداشت است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد خاطر نشان کرد:تعداد بهره‌برداران کشت سیب‌زمینی در این شهرستان در مجموع 560 نفرهستند، افزود: بیشترین کشت سیب‌زمینی شهرستان هر ساله در منطقه چهاردولی انجام می‌گیرد که امسال نیز از 1800 هکتار کشت این محصول بیش از 1350 هکتار به این منطقه اختصاص دارد.

 

بیرنگ به  ادامه برداشت سیب‌زمینی از اراضی شهرستان تا پایان آبان‌ ماه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال کشاورزان اسدآبادی 5 نوع سیب‌زمینی کشت کرده‌اند و برداشت این محصول برای 2 هزار نفر به صورت فصلی اشتغال ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از اراضی سیب‌زمینی اسدآباد به صورت بارانی در دست آبیاری است، ادامه داد: با توجه به پرآب‌ بر بودن کشت سیب‌زمینی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی سعی بر آن است که کشاورزان با اصلاح الگوی کشت نسبت به محدود کردن این محصول در منطقه ترغیب و به سمت کشت محصولات کم‌آب‌بر و مقرون به صرفه‌تر روی آورند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal