آخرین اخبار

16. مهر 1397 - 15:56   |   کد مطلب: 31409
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه نباید برنامه بزرگداشت سالگرد شهید همدانی جنبه سیاسی و جناحی پیدا کند، گفت: استانداری همدان سخنران این بزرگداشت را قبول ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از مقام شهادت نیست، اظهار کرد: اقدامات همه ما برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر گرامیداشت یاد شهدا این است که شهادت از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و مذهب ما برخوردار است.

وی با بیان اینکه مقام شهید و شهادت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزش محسوب می‌شود، افزود: خوشبختانه تمام افراد با هر افکار، نگرش و جناح سیاسی به مقام شهید و شهادت نگاه خاص و ویژه‌ای دارند چرا که اگر امروز آسایش و آرامشی در کشور وجود دارد، به حرمت خون این شهدا در پاسداری از میهن اسلامی ایران است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردیم که از جایگاه والایی برخوردارند، گفت: وجود این شهدا نشانه حقانیت جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی است، البته امروز تقدیم شهدای مدافع حرم نیز ادامه‌ راه آنها هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه رزمندگان مدافع حرم و شهادت آنها تجلی پایداری جبهه حق در مقابل جبهه کفر و استکبار است، ادامه داد: امروز به برکت خون شهدای مدافع حرم پیروزی در مقابل مبارزه با استبداد در منطقه ایجاد شده است.

نادری‌فر خاطرنشان کرد: استان همدان با تقدیم 15 شهید مدافع حرم که در رأس آنها سردار شهید همدانی قرار گرفته، توانسته مرکز فرماندهان غیور و سرداران دلاور شود به طوری که مقام معظم رهبری در خصوص شهدای مدافع حرم همدان نظر مثبتی دارند و همواره در سخنرانی‌های مختلف از آنها یاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه چون شهدا متعلق به همه اقشار جامعه هستند و باید از جناحی و سیاسی شدن اینگونه مراسمات جلوگیری کرد، تصریح کرد: استانداری همدان سخنران مراسم گرامیداشت شهید همدانی را قبول ندارد و خواستار این است که برنامه جنبه سیاسی پیدا نکند.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج حسین همدانی امسال  19 مهرماه در حسینیه امام خمینی(ره) همدان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال این مراسم برای بزرگداشت همه شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

سیدرضا موسوی افزود: به دلیل اینکه برنامه ملی است و همه مجموعه‌های استان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، امیدواریم با تعامل بین دستگاه‌ها برنامه به خوبی برگزار شود و در ترمیم سیستم صوت، آماده کردن صندلی، چاپ بنر و کلیپ و تیزر، تامین پذیرایی میهمانان، اسکان خانواده‌های مدافع حرم و تامین برق اضطراری نهایت همکاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در مراسم یادبود شهدا کسی اگر قرار است سخنرانی کند، باید از جنس شهدا باشد و قرار نیست در مورد مباحث سیاسی در این مراسم صحبتی شود.

موسوی تصریح کرد: شما می‌گویید نمی‌خواهید این مراسم سیاسی شود ولی با طرح این حرف‌ها خود موضوع را سیاسی کردید.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملاک شما این است که در مراسم از مباحث روز جامعه صحبت نشود،  باید گفت اگر شهدا هم در این جلسات بودند، حتماً در خصوص موضوعات روز صحبت می‌کردند، مقام معظم رهبری نیز در جلسات سخنرانی تذکرات سیاسی می‌دهند یعنی هم حمایت می‌کنند و هم می‌فرمایند که مطالبه‌گر باشید.

معاون اجرایی سپاه همدان خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب آقای قالیباف به عنوان سخنران روز پنجشنبه این است که وی با سردار شهید همدانی سال‌ها همرزم بوده و هدف اصلی انتخاب هر سخنران در این چنین مراسماتی تناسب سخنران با مراسم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal