آخرین اخبار

20. بهمن 1397 - 15:01   |   کد مطلب: 32030
وزیر نیرو در سفر به همدان خبر داد
بسته شدن پرونده 340 شهر تحت تنش آب تا سال1400
وزیر نیرو گفت: باید در یک برنامه سه ساله بتوانیم پرونده 340 شهر تحت تنش آب را ببندیم و تا سال 1400 هیچ شهر با تنش آب نخواهیم داشت.

به گزارش آوای سیدجمال؛ رضا اردکانیان در حاشیه سفر خود به همدان و در بازدید از طرح مطالعاتی سد خاکی رودخانه هلور منطقه اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به بازدیدهای مختلفی از پروژه‌های عمرانی استان همدان، اظهار کرد: 21 پروژه عمرانی در سطح استان همدان در دست اجراست که هرکدام حدود 80 الی 81 درصد پیشرفت دارند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها در استان همدان، 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مطالعات سد خاکی رودخانه هلور و آجین منطقه اسدآباد در حال انجام است، گفت: این طرح برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی است و می‌تواند کمک‌های مؤثری برای استقرار کشاورزان و معیشت آنان مورد پشتیبانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور تغذیه مصنوعی آب جزء برنامه‌هاست و وزارت جهاد کشاورزی هم در این زمینه پروژه‌هایی دارند که قطعا" اعلام خواهند کرد، ادامه داد: وظیفه وزارت نیرو در تأمین آب شرب در بخش آب است که به آن خواهیم پرداخت.

اردکانیان بیان کرد: در یک برنامه سه ساله باید بتوانیم پرونده 340 شهر پرتنش را ببندیم و تا سال 1400 هیچ شهر با تنش آب نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور سه نیروگاه خورشیدی در استان همدان به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها به ظرفیت 25 مگابایت و با اعتبار 250 میلیارد تومان احداث شده است.

انتهای پیام/ن/10

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal