آخرین اخبار

29. مرداد 1398 - 8:43   |   کد مطلب: 33278
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی برداشت بیش از31 هزار تن هلو و شلیل از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در حال حاضر سطح باغات هلو و شلیل این شهرستان در مجموع 1322 هکتار شامل 780 هزار و 901 اصله درخت بوده که از این میزان باغات موجود، 1242 هکتار باغات مثمر بارور هلو و شلیل و 81 هکتار باغات غیر بارور تازه احداث شده هلو و شلیل هستند.

 

وی با بیان اینکه غالب تمرکز باغات هلوو شلیل این شهرستان در روستای مزرعه بید و جنت آباد واقع شده اند، افزود: میزان تولید هلو و شلیل از باغات مثمر  25 تن در هر هکتار بوده که بر اساس پیش بینی ها امسال افزون بر 31 هزار و 50 تن از این باغات میوه برداشت خواهد شد.

 

بیرنگ با اشاره 1198 نفر بهره بردار و باغدار هلو و شلیل در شهرستان تصریح کرد: بیشتر محصول بارگیری شده هلو و شلیل شهرستان به میدان بار تهران، کرمانشاه و دیگر استانها ارسال می شود.

 

وی نبود صنایع تبدیلی در رابطه با  تولیدات و محصولات کشاورزی سطح شهرستان را یکی از عمده مشکلات کشاورزان و باغداران اسدآبادی عنوان کرد و گفت: وجود صنایع تبدیلی از نقش موثری در فرآوری محصولات تولیدی شهرستان و ارزش افزوده محصولات دارد.

بیرنگ ایجاد صنایع تبدیلی در رابطه با نکتار و آبمیوه را با توجه به باغات موجود برای شهرستان دارای توجیه اقتصادی دانست و یادآور شد: تا کنون چندین مورد متقاضی در راستای احداث صنایع تبدیلی مختلف در شهرستان مراجعه کردند اما پیگیر این امر دیگر  نشدند.

گفتنی است؛ هر ساله شهرستان اسدآباد در سطح استان رتبه اول تولید هلو و شلیل را داراست.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal