آخرین اخبار

10. آذر 1398 - 15:20   |   کد مطلب: 34186
فرماندار شهرستان اسدآباد از راکد بودن بیش از نیمی از معادن این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که از این تعداد معادن تنها چهار معدن فعال و مابقی غیرفعال بوده که نیاز است این معادن در راستای اشتغال به چرخه تولید مجدد بازگردند.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، سهمیه اشتغال امسال این شهرستان را  ۱۳۷۱ نفر برشمرد و افزود: تا کنون از این میزان سهمیه، ۱۸۰۹ نفر با ۱۳۱ درصد رشد محقق شده و تعدادی از دستگاه ها شامل بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و کمیته امداد بیش از سهمیه خود اقدام به جذب سهمیه کرده اند که مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد اسدآباد در سطح استان بالاترین آمار جذب را در تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ داشته است، اضافه کرد: این نهاد در سالجاری ۶۰ مورد تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با ۴۶ درصد جذب پرداخت کرده و در بحث اشتغال روستایی با پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۳۰ نفر از افراد تحت پوشش خود اشتغال ایجاد کرده است.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن نیز شش برابر سهمیه خود کار انجام داده است، تصریح کرد: دستگاه هایی که ۵۰ درصد بیش از سهمیه اشتغال خود را محقق کنند، تشویقی خواهند گرفت.

 

وی در ادامه مجموع افرادی که از ابتدای سال تا کنون در شهرستان برای نخستین بار بیمه تأمین اجتماعی شده اند را ۳۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: سهمیه شهرستان در بحث اشتغال روستایی امسال افزون بر ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که در همین راستا ۲۹ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان طرح به بانک ها ارسال و از این تعداد طرح،۱۵۷ طرح به میزان ۱۹ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان انعقاد قرارداد و جذب شده است.

 

درویشی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۳۳۶ نفر در سالجاری اشتغال روستایی در شهرستان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طرح های اشتغال روستایی در بانک ها باقیمانده که باید با تشکیل جلسه ای تخصصی با دستگاه ها و بانک های عامل این موارد بررسی و تا فرصت باقیمانده به پایان سال این میزان سهمیه نیز جذب شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۳۰ واحد راکد و غیرفعال بوده و ۳۸ واحد تولیدی با ظرفیت ۳۰ تا ۶۰ درصد و بیش از ۶۰ درصد فعالیت دارند و هفت واحد نیز توسط بانک های عامل تملک شده اند، اظهار کرد: باید با پیگیری و بررسی علت غیرفعال بودن این واحدها نسب به فعال شدن دوباره آنان اقدام کرد چرا که ایجاد اشتغال از نقش مؤثری در ضریب نشاط، امید، امنیت و آسایش در شهرستان برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal