آخرین اخبار

18. آذر 1398 - 12:55   |   کد مطلب: 34265
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از کشت بیش از ۷۵۰ هکتار سیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد .

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ از کشت بیش از ۷۵۰ هکتار سیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از اوایل پاییز کشت سیر در اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شده و با توجه به ارزان بودن پیاز سیر امسال کشت سیر امسال به نسبت سال گذشته دارای افزایش بوده است.

 

 

وی میانگین عملکرد هر هکتار از سیر کشت شده را  ۱۴ هکتار برشمرد و تصریح کرد: براساس پیش بینی ها از سطح کشت شده امسال در تابستان سال آینده افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیر توسط کشاورزان اسدآبادی برداشت خواهد شد.

 

 

بیرنگ با اشاره به رتبه سوم اسدآباد در تولید محصول سیر اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی توسط سیرکاران اسدآبادی به کشت سیر اختصاص یافت که از این میزان سطح در سالجاری بیش از ۹۵۹۰ تن محصول برداشت شد.

 

 

وی تعداد سیرکاران اسدآبادی را ۴۳۰ نفر برشمرد و یادآور شد: سیر تولیدی شهرستان علاوه بر صنایع تبدیلی خانگی و تازه خوری و مصارف شهرستان به دیگر استان ها نیز ارسال می شود.

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد همچنین از  کشت بیش از ۱۵ هکتار موسیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در آبان ماه امسال بیش از ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی توسط بهره برداران زیرکشت موسیر رفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود ۱۵ هکتار کشت موسیر در شهرستان توسط بهره برداران انجام گرفت، خاطرنشان کرد: امسال از سطح زیرکشت موسیر سال گذشته ۲۱۰ تن موسیر تازه برداشت شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal