آخرین اخبار

27. فروردين 1399 - 20:04   |   کد مطلب: 35425
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از اختصاص ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت بهاره خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چغندرقند، سیب زمینی، گوجه فرنگی، ذرت دانه ای و علوفه ای، خیار و هندوانه و سایر محصولات جالیزی از جمله کشت های بهاره این شهرستان بوده که امسال از ۱۵ هزار هکتار کشت بهاره سطحی افزون بر ۳۵۰۰ هکتار به کشت نخود و عدس اختصاص یافته است.

 

وی افزود: هر ساله با مناسب شدن شرایط جوی، کشت های بهاره در اواخر اسفندماه آغاز و اولین محصولی که کشت می شود، زراعت چغندرقند بوده و در اواسط تیرماه کشت بهاره با کشت سیب زمینی به پایان می رسد.

 

بیرنگ با اشاره به فعالیت ۷۵۰۰ بهره بردار کشت بهاره در اسدآباد خاطرنشان کرد: سهمیه تعهد امسال کشت بهاره محصول چغندرقند شهرستان اسدآباد ۲۳۰۰ هکتار بوده که تاکنون از این میزان سهمیه چغندرقند، ۱۷۰۰ هکتار آن توسط بهره برداران کشت شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به توزیع کود در بین بهره برداران کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای پاییز سال گذشته تا ۲۶ فرودین امسال ۷۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی شامل ۵۵۰۰ تن کود ازته، ۱۲۰۰ تن کود فسفاته و ۸۸۰ تن کود پتاسه در بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده که بیشتر در راستای کشت غلات پاییزه گندم و جو بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal