آخرین اخبار

11. دى 1398 - 12:07   |   کد مطلب: 34488
دادستان اسدآباد گفت: نظارت های دامپزشکی ضامن سلامت مردم در جامعه است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سلطانی متهور، دادستان اسدآباد در دیدار با رئیس دامپزشکی اسدآباد گفت: نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  و به تبع آن تأمین امنیت غذایی و ارتباط مستقیم آن با سلامت انسان‌ها ادارد.

 

او افزود: این نظارت ها دقت عمل بیشتر در این راستا افزایش  سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

دادستان اسدآباد ادامه داد: باتوجه به بررسی بعمل آمده خوشبختانه پرونده‌های دامپزشکی در مقایسه با سالیان گذشته در شهرستان اسدآباد کاهش چشمگیری داشته و این نشان از آموزش و فرهنگ سازی دامپزشکی در راستای آشنایی شهروندان با مسائل سلامت و بهداشتی دارد.

 

سلطانی متهوربا تاکید بر اینکه احکام صادره قضایی مربوط به پرونده‌های بهداشتی و سلامت با قید فوریت و بدون اغماض پیگیری می شود افزود: برخی از جرائم فوریت دارد و چنانچه دامپزشکی یا سایر دستگاه‌ها نیاز به حکم قضایی و مأمور در خارج از اوقات اداری داشته باشند، حکم قضایی بصورت تلفنی، پیامک و شفاهی هم صادر می‌شود و پس از اجرای دستور با حضور نیروی انتظامی، مراتب طی صورتجلسه و به نظر دادستان یا شخص دستور دهنده خواهد رسید.

 

او گفت: حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی یکی از مهمترین وظایف تشکیلات قضایی است و در این زمینه به کلیه پرونده‌های ارجاعی از دامپزشکی با همت و قاطعیت رسیدگی می‌شود .

 

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد در دیدار با داستان شهرستان گفت: نقش مهم دامپزشکی در بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی که سهم قابل توجهی آن از سبد غذایی خانواده ها را به خود اختصاص داده است انکارنشدنی است.

 

بصیری ادامه داد: با نظارت های مستمر و شبانه روزی کارشناسان دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی سالیانه انواع فرآورده های خام دامی فاسد، غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز تولیدی و عرضه ، کشف، ضبط و معدوم می شود.

 

او با اشاره به اینکه حمایت دادستانی در برخورد با تخلف بهداشتی اضافه کرد: با همکاری و حمایت مراجع قضایی شهرستان با دامپزشکی، هیچ موردی از تخلفات عرضه و کشتار مرغ زنده در شهرستان وجود ندارد و پرونده متخلفین این عرصه برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal