آخرین اخبار

27. بهمن 1398 - 11:31   |   کد مطلب: 34901
احسانی، از برگزاری کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفند ماه همزمان با روز اسدآباد خبر داد و گفت: در این روز کتابخانه تخصصی سید جمال الدین اسدآبادی نیز افتتاح می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، احمدرضا احسانی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر کنگره  سید جمال الدین اسد آبادی با حضور یکی از وزیران در حال انجام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ،سيد جمال را انديشمندي حق طلب و پرورش يافته در مكتب اهل بيت ناميد و افزود: انقلاب شكوهمند اسلامي ايران نمونه بارزي از حق طلبي است كه ريشه در نهضت بيداري و آزادي خواهي سيدجمال الدين اسدآبادي دارد.

 

وی برگزاری مسابقات  مختلف فرهنگی، افتتاح نگارخانه و کتابخانه تخصصی سید جمال الدین در بنای یاد بود سیدجمال ،رونمایی از تندیس و مجسمه سید جمال الدین در محله سیدان ، برگزاری کنسرت موسیقی ،ویزیت رایگان بیماران در مراکز بهداشتی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز 18 اسفند و نیز روز اسدآباد در این شهرستان عنوان کرد .

 

احسانی  با بیان اینکه بنای یاد بود سید جمال به  یک مجموعه پویا فرهنگی در شهرستان تبدیل خواهد شد و برنامه داریم که به یک پاتوق فرهنگی مبدل شود، افزود:از دو ماه پیش انجمن های ادبی شهرستان در این بنا مستقر شده اند و تجهیزات لازم برای بنای یاد بود و فعالیت انجمن ها توسط اداره کل تامین شد.

 

وی  همچنین از افتتاح نگار خانه شهرستان و کتابخانه تخصصی سید جمال در بنای یاد بود سید جمال الدین اسدآبادی  در 18 اسفند ماه مصادف با روز سید جمال و روز اسدآباد خبر داد.

 

سيد جمال‌الدين اسدآبادي،‌ در سال 1217 شمسي در اسدآباد همدان متولد شد. از پنج سالگي به فراگيري دانش نزد پدر خود پرداخت و بخاطر استعداد و نبوغ خود، ‌بزودي با تفسير قرآن آشنا شد. براي ادامه تحصيل به قزوين و سپس تهران مهاجرت کرد و سپس در 1228 عازم نجف شد و از محضر دو مرجع تقليد بزرگ زمان، ‌شيخ مرتضي انصاري و ملاحسينقلي در جزيني همداني بهره برد.

 

در پاريس با همکاري محمد عبده اقدام به انتشار روزنامه "عروه الوثقي"‌ نمود و به پاسخگويي به "ارنست رنان"‌ که مقالاتي عليه اسلام در يکي از روزنامه‌هاي پاريس،‌ مي‌نوشت،‌ پرداخت.

 

سيد جمال بعدها به دعوت ناصرالدين شاه،‌ به ايران آمد و گمان مي‌کرد که مي‌تواند با نزديکي به شاه،‌ انديشه‌هاي اصلاح طلبانه خود را به اجرا بگذارد،‌ اما چون ماهيت و طبع شاهانه با هيچ اصلاحي موافق نبود و سيد نيز،‌ شاه را آشکارا عامل بدبختي مردم معرفي مي‌کرد، از ايران اخراج شد.

 

سيدجمال الدين اسدآبادي منادي بيداري مسلمانان و بازگشت به اسلام و بدعت زدايي بود و اتحاد اسلام و پرهيز از تفرقه بين مذاهب اسلامي را تبليغ مي‌کرد و در آخر هم جان خود را در همين راه از دست داد./شبستان

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal