آخرین اخبار

14. اسفند 1402 - 7:23   |   کد مطلب: 47491
16 و 17 اسفند در مراسمات بزرگداشت سیدجمال؛
دو مهمان ویژه از افغانستان و تهران در اسدآباد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری دو همایش بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در روزهای 16 و 17 اسفندماه در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مراسمات مشاور عالی رهبری و یک استاد دانشگاه افغانی مهمانان ویژه خواهند بود.

رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به صد و بیست و هفتمین سالروز شهادت سید جمال‌الدین اسدآبادی و ثبت نام او در تقویم 18 اسفند، گفت: مراسم بزرگداشت سید جمال‌الدین به مدت دو روز در زادگاه وی در روزهای 16 و 17 اسفندماه برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در روز 16 اسفندماه مراسم بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی با حضور مسولان استانی و شهرستانی از جمله آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر شالویی، رئیس انجمن مفاخر ملی ایران و یک استاد دانشگاه از افغانستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد همچنین از برگزاری چهارمین همایش با عنوان «همایش ملی بیداری و احیاء تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی» در روز 17 اسفندماه خبر داد و افزود: در این همایش که 120 مقاله بررسی شده، در دانشگاه سیدجمال به برخی از آن‎‌‌ها پرداخته خواهد شد.

 

وی از برگزاری ادامه مراسم سیدجمال در بعدازظهر روز 17 اسفندماه در سالن اداره ارشاد خبر داد و افزود: در این مراسم نیز غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر انقللاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنران ویژه این همایش خواهد بود.

 

قاسمی از رونمایی کتابی با موضوع سیدجمال‌شناسی در این مراسم خبر داد و گفت: در این مراسم از نویسنده این کتاب تجلیل خواهد شد.

 

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس با موضوع سیدجمال شناسی در دانشگاه سیدجمال خبر داد و افزود: در این ایام احتمال برنامه بازدید مسئولان هم از بنای بنیاد سیدجمال انجام خواهد شد.

 

سید جمال‌الدین اسدآباد یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام است که در شهر اسدآباد دیده به جهان گشود و سفرهای زیادی را در راستای بیداری اسلامی به کشورهای مختلف داشت و در افغانستان شهر کابل به خاک سپرده شد.

 

هرساله اسدآباد که زادگاه این شخصیت بزرگ و بین‌المللی همایشی را در راستای سید جمال‌شناسی برگزار می‌کند، نام وی در روز 18 اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal