آخرین اخبار

18. خرداد 1399 - 8:30   |   کد مطلب: 35913
مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد خبر داد:
بهره‌برداری از کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد نیازمند اخذ تسهیلات
مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد گفت: در صورت ارائه تسهیلات در هفته دولت شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد نظری اظهار کرد: کمبود نقدینگی باعث‌شده است تا بهره‌برداری از این کارخانه به تعویق بیفتد به همین خاطر از مسئولان ارشد استان و شهرستان خصوصا استاندار همدان تقاضا داریم با نگاه مثبت خود تسهیلات ویژه‌ای به این مهم اختصاص دهند تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز نخست آن باشیم.

 

وی میزان سرمایه‌گذاری اولیه این کارخانه را حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و اعضای سهامدار تامین شده و تا کنون هیچ گونه تسهیلاتی برای تکمیل آن دریافت نشده است.

 

مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد درخصوص میزان تولید کنسانتره آهن در این کارخانه گفت: در فاز اول ظرفیت اسمی بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت 100هزار تن لحاظ شده اما با اجرای فاز دوم این میزان تولید با ظرفیت واقعی 300هزار تن فعالیت می‌کند.

 

نظری میزان اشتغالزایی در این کارخانه را در حال حاضر 100 نفر اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از فازهای اول و دوم تعداد افراد مشغول به‌کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاچهار هزار نفر افزایش می‌یابد.

 

مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد خاطرنشان ساخت: تبدیل کنسانتره آهن به آهن اسفنجی با مدرن‌ترین روش فرآوری برای نخستین‌بار در این کارخانه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و تاکنون با چنین روشی تبدیل کنسانتره آهن به آهن اسفنجی در کشور رخ نداده است.

 

نظری هدف از ایجاد این کارخانه را اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری در خصوص خودکفایی صنایع مادر دانست و گفت:جلوگیری از خام فروشی که از اهداف مرام‌نامه صنعت جمهوری اسلامی است از اهداف بزرگ ما است

 

وی در ادامه به لزوم اشتغالزایی در مناطق محروم و کم اشتغال که باعث جلوگیری از تشدید جرائم اشاره کرد و افزود: با استقرار صنایع بزرگ در مناطق مختلف کشور به دنبال این هستیم که به بومی کردن صنایع در شهرستان‌ها کمک کنیم.

 

وی حرکت در جهت تامین مواد اولیه صنعت فولاد که جزئی از چشم انداز برنامه ریزی جمهوری اسلامی است را از دیگر اهداف این شرکت برشمرد و افزود: استقرار این کارخانه و کمک به توسعه آن گام مهمی در راستای ایجاد قطب فولاد در اسدآباد است

 

نظری در ادامه نزدیکی به بازار‌های هدف صادراتی به واسطه وجود زیرساخت‌های مناسب را از مزیت‌های فعالیت در شهرستان اسدآباد دانست.

 

مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد گفت: با شروع فعالیت این کارخانه صنایع بالادستی از رونق خوبی برخوردار خواهند شد به‌طوری‌که کلیه معادن سنگ آهن استان فعال شده و خود باعث ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال در بالادست این صنعت می‌‌شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازار صنایع پایین‌دستی نیز به‌طور خودکار با توجه به موقعیت شهرستان و نزدیکی به بازار کشور عراق می‌تواند رونق اقتصادی را در این شهرستان دو چندان نماید.

 

نظری یادآور شد: با توجه به مصوبات مجمع عمومی شرکت سهمی از درآمد خالص ایجاد شده به صورت مستقیم جهت کمک به آبادانی شهر اختصاص یافته و علاوه بر آن با ایجاد مشاغل غیرمستقیم تحول اقتصادی قابل توجهی در شهرستان به وجود خواهد آمد.

 

مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد گفت: با وجود کارشکنی‌های نادر برخی عوامل بانکی و اعتباری اگر نبود دلگرمی‌ها و حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین آقای خوانساری موسسین این هلدینگ بزرگ امید خود را به ادامه سرمایه‌گذاری در استان همدان از دست می‌دادند.

 

نظری در پایان از کمک‌های خالصانه و بی‌شائبه مسولان استانی و شهرستانی همچون مهندس شاهرخی استاندار فرهیخته، دوراندیش و فهیم استان همدان، مهندس پورمجاهد معاون محترم استاندار، مهندس درویشی فرماندار تلاشگر شهرستان اسدآباد و مهندس متین پدر معنوی صنعت استان که همیشه پشتیبان و راه‌گشای مجموعه بوده و این شرکت خود را مدیون حمایت‌های بی‌دریغ این بزرگواران بوده تقدیر و تشکراز کرد.
منبع سپهرغرب

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal