آخرین اخبار

30. تير 1399 - 7:03   |   کد مطلب: 36313
علی‌اکبر رحمانی از افزایش میزان 10 درصدی مصرف آب در تیرماه در اسدآباد خبر داد و گفت: در صورت تداوم مصرف بی‌رویه ناگزیر به اعمال جیره‌بندی یا قطعی مقطعی آب از ابتدای مردادماه هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی و با توجه به افزایش شدید دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر، اظهار کرد: حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها به خصوص در پیك مصرف(قبل از ظهر و هنگام غروب)كاهش یافته و موجب افت فشار در برخی مناطق شهر به خصوص در طبقات بالای ساختمانها شده است.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب در تیرماه  امسال، گفت: میانگین دمای بیشتری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دارد.

 

رحمانی  تصریح كرد: افت سطح سفره‌های زیرزمینی كه عمده‌ترین منابع تامین آب هستند به خاطر برداشت بی رویه، افزایش جمعیت و افزایش نزدیك به 40 درجه‌ای دمای هوا و شیوع کرونا و روشن شدن كولرهای آبی، رشد مصرف در كنار رعایت نشدن روش‌های درست مصرف آب شرب توسط شهروندان می‌تواند موجب بروز كم آبی وافت فشار در بعضی مناطق شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان سرانه مصرف آب توسط هر یك از شهروندان بالغ بر220 لیتر در شبانه روز برآورد می‌شود، افزود: این میزان حدود 47 درصد بالاتر از استانداردهای تعریف شده است که تصحیح الگوهای رفتاری و مصرفی توسط شهروندان واعمال دقیق مدیریت مصرف می‌تواند از تنش آبی جلوگیری کند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد تأکید کرد: در صورت تداوم مصرف بی رویه ناگزیر به اعمال جیره بندی یا قطعی مقطعی آب از ابتدای مرداد ماه خواهیم بود.

 

آبفای اسدآباد تنظیم شناور كولرها برای جلوگیری از نشت آب،كوتاه كردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط،كوچه و خیابان و خودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل درشب و یا صبح زود(بدون غرقاب كردن)  را از جمله توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal