آخرین اخبار

19. مهر 1399 - 10:21   |   کد مطلب: 37072
ایرج صالحی با بیان اینکه در پیک سوم کرونا، افراد مبتلابه کرونا بیشتر در معرض خطر تشدید بیماری هستند، گفت: علاوه استفاده از میوه‌جات و غذاهای پروتئینی، کشیدن نفس‌های عمیق و پیاده‌روی به تنفس آنان کمک می‌کند.

ایرج صالحی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به آغاز پیک سوم شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار کرد: در این پیک افراد مبتلا به کرونا باید مراقبت بیشتری نسبت به افراد سالم داشته باشند، چراکه آنان بیشتر در معرض خطر تشدید بیماری قرار دارند.

 

وی گفت: افراد مبتلا به این ویروس از قدرت ایمنی بدنی پایینی در برابر این بیماری برخوردارند و بدنشان ضعیف شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا باید ازلحاظ رژیم غذایی تقویت شوند، افزود: بیشتر از میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند.

 

وی افزود: افراد مبتلابه کرونا سعی کنند با کشیدن نفس‌های عمیق و پیاده‌روی به تنفس خود کمک کنند.

 

وی یادآور شد: افراد مبتلابه کرونا همانند افراد سالم و چه‌بسا بیشتر باید بهداشت را رعایت و از ماسک استفاده کنند، این افراد درد و رنج حاصل از بیماری را چشیده‌اند و بار دوم اگر این بیماری در آن‌ها تشدید شود، ممکن است از بین بروند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید اعضای خانواده مبتلابه کرونا باید بیشتر در مواجهه با بیمار مبتلا مراقب کنند، افزود: ما سیاستمان بر این است که مردم بیشتر به سمت مراکز 16 ساعته بروند و از مراجعه به بیمارستان و مطب‌های خصوصی خودداری کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal