آخرین اخبار

21. آبان 1399 - 18:01   |   کد مطلب: 37340
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:
درمان بهتر بیمار با اجرای طرح نسخ الکترونیک
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آزمون وسع بیمه سلامت باعث پوشش بیشتر افراد بی‌بضاعت می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی؛ نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک از سوی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: وی با بیان اینکه طرح نسخ‌الکترونیک می‌تواند از اتلاف وقت برای صدور دفترچه و کاهش مراجعات برای این منظور جلوگیری کند گفت: عمده‌ترین مزیت این طرح  این است که با وجود سیستم متصل، بیمار هرجا که توسط پزشک ویزیت شود با یک کد ملی سوابق بیماریش مشخص خواهد شد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با سیستم الکترونیک نوع داروی مصرفی و میزان آن از سوی بیمار برای پزشک قابل رویت است که در روند درمان بیماری موثر خواهد بود.

 

 وی عنوان کرد: نسخ الکترونیک اقدام مثبتی است که پزشک در جریان احوال کامل بیمار قرار گیرد چون گاهی ممکن است فراموش کرده به پزشک بیان کند یا اطلاع نداشته باشد که چه بیماری دارد و این سیستم باعث می‌شود در هرجایی پزشک به سوابق بیماری دسترسی پیدا کند.
سرمدی با تاکید به اینکه طرح نسخ الکترونیک به نفع بیمار و سیستم درمانی کشور است افزود: البته اجرای آن نیاز به تامین زیرساختها دارد. 

 

وی با بیان اینکه ابتدا باید بسترسازی صورت گیرد که پاسخ‌گوی نیازها باشد و باعث سردرگمی مردم و مراکز درمانی نشود گفت: فرهنگ‌سازی نسبت به تمایل پزشکان در اجرای طرح حائز اهمیت است و باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست هم برای جامعه و هم برای کادر درمان صورت گیرد.

 

 سرمدی خاطرنشان کرد: به دنبال آزمون وسع سیستم سازمان بیمه سلامت، افرادی که تمکن مالی دارند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای نه چندان بالا و ۶۰۰ هزار تومان بیمه شوند و افرادی هم که توانایی مالی ندارند رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: بیمه سلامت اگر با آزمون وسع پوشش بیشتری داشته باشد، بخشی از اقشار جامعه که توانایی مالی ندارند مطمئنا در اینجا خدمات دریافت می‌کنند و این به نفع جامعه است. آزمون وسع باعث حذف کسانی از خدمات رایگان می‌شود که توانایی مالی دارند و باید هزینه‌ای پرداخت کنند .

 

 وی به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها اشاره و آن را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: قبلا کسانی از دو جا بیمه بودند که به همين دليل آمار افراد تحت پوشش و  بدون پوشش بيمه  مغايرت داشت و ناگزير در برنامه ريزي براي ارائه خدمات سلامت مشكل ايجاد مي كرد . به سامان كردن اين مورد در ارائه خدمات متناسب  با جمعيت مي تواند بسيار كمك كننده باشد.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal