آخرین اخبار

16. آذر 1399 - 13:12   |   کد مطلب: 37579
احسانی با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان ۱۵ بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار می شود، گفت: پاسداشت موسیقی ناب ایرانی و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی همدان از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی است.

به گزارش آوای سیدجمال، احمدرضا احسانی گفت: پاسداشت موسیقی ناب ایرانی ، شناسایی و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان همدان از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره  موسیقی استان در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی پیش‌بینی شده است ، بیان کرد: هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در دو گروه سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال و در بخش‌های نواختن سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و آواز شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان تا 5 بهمن ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا ارائه دهند، اظهار داشت: علاقمندان رویکرد ملی و آزاد و سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی را در اولویت آثار قرار دهند.

 

وی موسیقی های اصیل  و سنتی را میراث معنوی خواند و گفت: این موسیقی ها بویژه آنهایی که از قدیم به دست ما رسیده اند، میراث معنوی ما هستند از طرفی موسیقی خود گویای هزاران مفهوم عمیق است مانند موسیقی بی کلام خصوصا در موسیقی کلاسیک. مفاهیمی که شاید در بیان نگنجد در موسیقی وجود دارد.

 

احسانی ادامه داد:  هنر آواز هم سرشار از ناگفته های متعالی است و هم بار ادبی فوق العاده ای با خود به همراه دارد و چنانچه هماهنگ با مفهوم ادبی باشد، هم برای خود خواننده و هم مخاطب آن اثر فوق العاده خوب و مثبتی می تواند داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: هنر اصیل ایرانی متعالی است و سطح بالایی دارد، هنری است که دلهای مستعد آن را می شنوند،  این هنر مانند ادبیات می تواند در بالا بردنِ سطحِ ذائقه هنری مخاطب تاثیر خوبی داشته باشد.

منبع: شبستان

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal