آخرین اخبار

22. مهر 1394 - 8:13   |   کد مطلب: 28976
یک کارشناس موسیقی در اسدآباد با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد تنها یک سالن برای اجرای موسیقی دارد، گفت: تجهیز این سالن می‌تواند نقش مؤثری در راستای گسترش موسیقی اصیل ایرانی باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، روزبه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه در موسیقی مبحث تئوری به اندازه مبحث عملی آن مهم است، اظهار داشت: از اساتید موسیقی شهرستان انتظار می‌رود که توجه به آموزش ردیف نوازی به هنرجویان را از دوره های پایه آغاز کنند تا شاهد روند سریعتر یادگیری در بین این افراد باشیم.

 

وی اگر موسیقی را به دو قسمت ردیف نوازی و شیرین نوازی تقسیم کنیم شاهد این هستیم که نوازندگان اسدآبادی توجه بیشتری به شیرین نوازی دارند، افزود: بی‌توجهی به ردیف‌نوازی از مهم‌ترین معضلات این هنر در اسدآباد است.

 

این مدرس موسیقی توجیه هنرآموزان موسیقی در رابطه با ردیف توازی وظیفه اساتید است، گفت: اساتید باید باید توجه ویژه ای به این موضوع مهم داشته باشند.

 

با قدردانی از مؤسسان آموزشگاه موسیقی عارف،  تصریح کرد: این آموزشگاه یکی از نقاط قوت موسیقی شهرستان است که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

 

با بیان اینکه وضعیت موسیقی در شهرستان اسدآباد نسبت به شهرهای همجوار و حتی مرکز استان مطلوب  است، افزود: اگر بتوان مساله ردیف نوازی در بین نوازندگان شهرستان را حل کرد شاهد ثبت آثاری درخشان در حوزه کشوری خواهیم بود.

 

این مدرس موسیقی با اشاره به سختی هایی که در زمینه اداره اینگونه آموزشگاه ها وجود دارد، گفت:اگر می بینیم با وجود همه مشکلات این آموزشگاه توانسته است تاکنون دوام بیاورد به علت تلاشهای مدیر آموزشگاه بوده است.

 

سجادی فعالیت در حوزه موسیقی بسیار سخت دانست و گفت: برای حضوری مستمر در این حوزه باید اراده بسیار زیادی داشت.

 

سجادی در پایان با اشاره به تنها سالن اجرای موسیقی شهرستان، خاطرنشان کرد: از مدیران اجرایی شهر انتظار میرود با تجهیز این سالن نقش موثر خود در راستای گسترش موسیقی اصیل ایرانی را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal