آخرین اخبار

17. آذر 1399 - 12:44   |   کد مطلب: 37586
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد گفت: اگر در شرایط بحرانی قرار بگیرید برای این مواقع احتمالی برای درخواست کمک فراگیری پیام SOS قطعاً ضرورت خواهد داشت و نباید از یادگیری این پیام غافل شد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدرضا اعتصام در گفت‌وگو با ما، با اشاره به توصیه های ایمنی در ترددهای زمستانی اظهار کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه و سوانح جاده ای با شماره ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید و این شماره تلفن های ضروری را به خاطر بسپارید.

 

وی با تأکید بر اینکه در صورت محاصره شدن در برف و کولاک زمستانی برای ادامه مسیر به هیچ عنوان از خودروی خود خارج نشوید، افزود: در این راستا همراه داشتن چراغ قوه با نور لیزری برای مشخص شدن موقعیت افراد با دادن پیام SOS بسیار مؤثر است.

 

اعتصام با توصیه به پرهیز از مسافرت های غیرضروری در مواقع برف و کولاک و شرایط نامساعد زمستانی و توجه به اطلاعیه های هواشناسی تصریح کرد: در مواقع ترددهای زمستانی همراه داشتن مواد غذایی، لباس گرم مناسب، مایعات گرم در داخل فلاسک و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ ضرورت خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در صورت انسداد مسیر به علت برف و کولاک استفاده از بخاری خودرو به صورت متناوب انجام گیرد و گه گاهی کمی از پنجره خودرو برای تبادل هوا و تأمین اکسیژن باز شود، یادآور شد: تحت هیچ عنوان از پیک نیک یا هر وسیله شعله دار در داخل کابین خودرو و به ویژه خودروهای سنگین به علت خفگی ناشی از گاز مونوکسیدکرین استفاده نکنید و در صورت ضرورت مقداری از پنجره خودرو را باز بگذارید.

 

اعتصام همچنین با اشاره به اینکه رانندگان قبل از حرکت سوخت خودرو را کامل کنند، تأکید کرد: همراه داشتن کپسول اطفای حریق و کیف کمک های اولیه در شرایط احتمالی بحرانی از مهمترین ضروریات بوده که باید در مسافرت ها به همراه داشت و فراموش نکرد.

 

به گزارش ایسنا، سازمان امدادونجات هلال احمر مسئولیت پایگاه SOS جاده‌ای کشور را با ایجاد بستر شماره ۱۱۲ در سراسر ایران بر عهده دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal