آخرین اخبار

26. آذر 1399 - 12:37   |   کد مطلب: 37676
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی از بامداد امروز/چهارشنبه/ در آسمان استان، بارش باران و ریزش برف تا روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر نقاط این استان تداوم دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی ، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران و ریزش برف در مناطق کوهستانی، گاهی رعد و برق و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود. 

 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی رخ می‌دهد.

 

باقری شکیب عنوان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه میزان بارش‌های این سامانه ضعیف می‌شود و از عصر جمعه با تقویت یک موج ناپایدار، ریزش برف و بارش باران شدت می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل بالا بودن دمای هوا، ریزش برف به باران تبدیل می‌شود، اضافه کرد: به دنبال فعالیت این سامانه و ابرناکی آسمان، دمای هوای بیشینه(روزانه) بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش و دمای کمینه(شبانه) بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان پیش بینی کرد: این سامانه در بهترین حالت برای امروز و فردا به صورت میانگین تا ۳۰ میلیمتر در نقاط مختلف این استان بارش داشته باشد.

 

باقری شکیب تصریح کرد: بارش‌های این سامانه عصر یکشنبه هفته آینده متوقف و رفته رفته از آسمان استان خارج می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر و نهاوند با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون ۶ میلیمتر بارش در ایستگاه فرودگاه همدان ثبت شده، اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

 

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal