آخرین اخبار

7. دى 1399 - 9:14   |   کد مطلب: 37772
محمد شیرزادی از ممانعت تحصیل دانش‌آموزان توسط برخی اشخاص از جمله والدین در اسدآباد خبر داد و گفت: هرکسی با تهدید یا ترغیب و تشویق موجبات فرار طفل یا نوجوان را از مدرسه و تحصیل فراهم کند، مرتکب جرم شده و قانون مجازات برای او تعیین کرده است.

محمد شیرزادی، دادستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه مشاهده شده برخی اشخاص اعم از والدین و سایر افراد مانع تحصیل اطفال و نوجوانان می شوند، اظهار کرد:  بر اساس قانون هر کس با تهدید، ترغیب و تشویق موجبات  فرار طفل یا نوجوان از خانه یا مدرسه یا ترک تحصیل  شود یا اطفال یا نوجوان را به این منظور فریب دهد یا موجبات آن را تسهیل کند، در صورت فرار یا ترک تحصیل به مجازات درجه شش محکوم خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: هر یک از اولیا، والدین و سرپرستان قانونی طفل و یا نوجوان و تمام اشخاصی که مسئولیت تربیت مراقبت و  نگهداری و سرپرستی یا نوجوان را برعهده دارند چنانچه برخلاف قانون از ثبت نام و فراهم آوردن امکانات تحصیل طفل و نوجوان واجد شرایط تحصیل تا پایان دوره متوسطه امتناع کنند یا به هر نحوی از تحصیل وی جلوگیری کنند  و نیز در اختیار قردادن و یا فروش مواد دخانی  اعم از سیگار و.... به اطفال و نوجوانان به مجازات درجه هفت محکوم خواهد شد.

 

دادستان اسدآباد از مردم خواست در صورت  مشاهده یا اطلاع از هرگونه اذیت و آزار اطفال و نوجوانان مراتب را به اداره بهزیستی و دادستانی اعلام کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal