آخرین اخبار

28. دى 1399 - 10:46   |   کد مطلب: 37972
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با اشاره به ویژگی‌های شاخص حضرت فاطمه(س) ، گفت: ایشان در مقام ولایتمداری نه از ولی جلو افتاد نه باید عقب ماند، بنابراین تا آخرین نفس ثابت قدم بود تا اینکه جان خود را هم در آن مسیر فدا کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو‌با خبرنگار آوای سیدجمال،  با اشاره به ایام فاطمیه و تأکید بر الگوگیری از سیره فاطمی، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) علت خلقت عالم و جامع صفات عالیه و متعالی بودند یعنی صفت حسنه ای برای بانوان عالم متصور نیست که در حضرت صدیقه طاهره نبوده باشد، حضرت صاحب الزمان(عج) نیز می فرماید: زندگی دختر رسول خدا برای من الگوی شایسته است.

 

 

وی با بیان اینکه ویژگی های حضرت زهرا س نه تنها در یک مصاحبه که در یک کتاب و ده کتاب نیز نمی گنجد، افزود: از ویژگی های شاخص ایشان توکل به خدا و ساده زیستی است که زندگی خود را ساده و بدون توجه به مادیات عالم و شأن و جایگاه اجتماعی و معنوی خود تشکیل داد.

 

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد ویژگی دیگر حضرت فاطمه س  را همسر داری و تعامل عاشقانه او با حضرت علی(ع) خواند و افزود: در این زمینه حضرت علی ع فرمود: جان من فدای جان تو و روح و سپر برای تو یابن الحسن در خوبی و خوشی با تو هستم و در سختی و گرفتاریها هم با تو خواهم بود، بنابراین تاثیر همین مطلب در عمق تعلق خاطر بین زوجین از نظر روان شناختی بسیار تعین کننده است.

 

 

وی ولایت مداری حضرت زهرا س را از دیگر ویژگی‌های شاخص ایشان دانست و افزود: ایشان اولین شهید دفاع از حریم امامت و ولایت محسوب می‌شوند که در ایام مظلومیت علی(ع) در خانه مهاجر و انصار می‌رفت و آنان را به دفاع از حضرت علی دعوت می‌کرد و در این مسیر تا آخرین نفس ثابت قدم بود تا اینکه جان خود را هم در آن مسیر فدا کرد.

 

 

رستمی با بیان اینکه در مقام ولایتمداری نه باید از ولی جلو افتاد نه باید عقب ماند،  خاطرنشان کرد:  حضرت فاطمه(ع) علی رغم اینکه مقام عصمت داشت و دختر پیامبر بوده و سوره کوثر در شأن او نازل شده بود و حتی خداوند او را علت خلقت پیامبر اکرم و امیر المومنین معرفی کرد، اما هیچ گاه از تبعیت حضرت امیر المومنین غفلت نکرد و همواره تابع ایشان بود.

 

 

وی تصریح کرد: نباید یادمان برود که حضرت فاطمه(س) در مخارج و انصاری برای دعوت به دفاع از حق امیر المومنین می‌رفت که صحابه پیامبر و دوستدار علی بودند اما جسارت و اراده دفاع عملی از ولایت نداشتند.

 

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد وظیفه زنان و مادران و حتی دختران را توجه بیش از پیش به آموزه های دینی و در مقام فردی حفظ عفت خود خواند و گفت: باید در خانواده حفظ مرزها و نقش ها و حرمت والدین و همسر و فرزندان و در اجتماع ولایت مداری و داشتن حس مسئولیت پذیری در قبال پرورش نسلهای صالح پس از خود هست .

 

 

وی با بیان اینکه فاطمی زندگی کردن گاه همراه با زخم زبان شنیدن و سختی به جان خریدن، گاهی تحمل دشواری های پشتیبانی از حق و حقیقت و چشیدن حلاوت شهادت است، گفت: درست فرمودند که بهشت را به بها دهند نه به بهانه، بنابراین باید علاوه داشتن محبت به اهل بیت از خود بپرسیم سر این عشق و علاقه چقدر حاضریم بها پرداخت کنیم، اینجاست که تفاوت و فاصله حاج قاسم سلیمانی ها از رستمی ها زیاد و نجومی می‌شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal