آخرین اخبار

5. اسفند 1402 - 8:07   |   کد مطلب: 47388
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد:
امید به ظهور، ویژگی منتظر واقعی است
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد امید به ظهور و دوستی با حضرت صاحب‌الزمان(عج) را از ویژگی‌های منتظران واقعی ایشان خواند و گفت: باید بپذیریم که حضرت حجت(عج)، عین‌الله و اذن‌الله و برترین شخص روی عالم است، بنابراین باید مقدمات ظهور را با کردار و رفتارمان نشان دهیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) در روز نیمه شعبان، گفت: پیامبراکرم(ص) در بحارالانوار علامه مجلسی روایتی آورده است که برترین و بهترین عمل امت من انتظار فرج است.

 

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) در خصوص ویژگی‌های منتظران، گفت: انتظار در لغت به آن معناست که برای شخصی منتظر باشی که حائز اهمیت و رتبه باشد، به تبع هر فرد منتظر مهمانی باشد، خود را آماده می‌کند، مثلاً لباس خوب می‌پوشد و محیط را پاک و تمیز می‌کند، حال اگر این مهمان حضرت حجت(عج) عین‌الله و اذن‌الله است، باید شرایط پذیرش ایشان آماده شود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد معرفت به امام(عج) را از ویژگی‌های مهم یک منتظر واقعی خواند و افزود: امام را باید بشناسیم و اگر کسی او را نشناخت و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است.

 

وی با بیان اینکه معرفت و شناخت از حضرت صاحب‌الزمان(ع) به دو گونه تاریخی و ارزشی است، افزود: در شناخت تاریخی باید بدانیم که امام زمان(عج) در کجا و چه زمان متولد شده، پدر و مادر او کیست، غیبت صغری و غیبت کبری از چه زمانی آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی ادامه داد: البته اصل معرفت و شناخت حقیقی به مقام والای آن حضرت و ارزش ایشان پی ببریم و بپذیریم که حضرت حجت(عج)، عین‌الله و اذن‌الله و برترین شخص روی عالم است، رفتار و کردار او با منش امام خو باید جور در بیاید و دنبال شناخت از ایشان باشد.

 

 وی یکی دیگر از ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی(عج) را دوستی با ایشان دانست و افزود: ارتباط با حضرت باید دلی باشد، باید مقدمات را برای ظهور ایشان آماده کرد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد امید به ظهور را از دیگر ویژگی‌های منتظران خواند و افزود: منتظر واقعی باید همیشه امیدوار باشد که روزی حضرت حجت ظهور خواهد کرد و مشکلات حل خواهد شد.

 

وی برگزاری جشن بزرگ شعبانیه در سالن شهدای آموزش و پرورش در شب نیمه شعبان و برگزاری جشن دیگری در روز نیمه شعبان در پارک شهید رجایی و افتتاح از مقبره بازسازی شده شیخ راشد و رونمایی از کتاب زندگینامه وی، برگزاری جشن 500 کیلومتری از دفتر امام جمعه تا پارک شهید رجایی، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش سرود، پخش نذورات، نورافشانی، اعزام مبلغ و مبلغه به روستاهای فاقد روحانی، ختم قرآن، توزیع کمک مؤمنانه بین نیازمندان، برگزاری جشن‌های در مساجد مختلف را از جمله برنامه‌های اعیاد نیمه شعبان برشمرد.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal