آخرین اخبار

5. بهمن 1399 - 14:03   |   کد مطلب: 38043
رئیس گروه سلامت خانواده اسدآباد خبر داد:
اجرای رایگان غربالگری سرطان سینه در مراکز جامع سلامت اسدآباد
فهیمه بهزادی از اجرای غربالگری رایگان سرطان سینه در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: این امر در راستای تحقق شعار "سرطان، قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و‌ امید" انجام می‌شود.

فهیمه بهزادی، رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نامگذاری یک تا 7 بهمن ماه با عنوان هفته ملی پویش مبارزه با سرطان‌ها، اظهار کرد: شایعترین سرطان ایران و جهان سرطان سینه است که ۹۹درصد مبتلایان زنان و یک درصد مردان هستند و شیب ابتلا به این سرطان در ایران صعودی است. 

 

وی با اشاره به شعار امسال هفته ملی مبارزه با سرطان با عنوان "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و‌ امید" تصریح کرد: احتمال بروز این بیماری غیرواگیر در کلیه سنین و‌ هر نقطه از بدن وجود دارد ولی با افزایش سن احتمال بروز بیشتر می‌شود.

 

 

رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه عوامل ژنتیکی شیوه زندگی سالم مصرف دخانیات و الکل نوع تغذیه می‌تواند به بیماری سرطان کمک کند‌، گفت: براساس نظریه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۰تا ۲۵ درصد زنان بالای ۱۵ سال در معرض خطر هستند.

 

 

وی با بیان اینکه در برنامه مراقبت‌های سلامت میانسالان غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم بطور همیشگی در مراکز خدمات درمانی شهرستان انجام می‌شود، افزود: در این زمینه موارد مشکوک و مثبت جهت پیگیری و درمان به مراکز تخصصی تر ارجاع می گردد.

 

بهزادی تصریح کرد: هر سال در این هفته فعالیتهای ویژه از جمله غربالگری رایگان سرطان سینه و دهانه رحم در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت ، برگزاری وسیع کلاس‌های آموزشی، مسابقات ویژه بانوان، اقدامات خاص غربالگری و آموزشی برای بانوان شاغل در ادارات، سفیران سلامت خانوار و رابطین محله اجرا می شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal