آخرین اخبار

7. بهمن 1399 - 12:42   |   کد مطلب: 38061
کارشناس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در بازرسی های انجام شده ۲۶۴ کالای قاچاق از عطاری‌های استان کشف شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، نگار مهری کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از عطاری‌های استان همدان در تاریخ  ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تا ۱۳۹۹/۱۱/۵،  ۲۶۴ کالا قاچاق کشف و جمع آوری شد.

 

او گفت: در این  بازرسی‌ها از عطاری‌های استان ۲۶۴ قرص وکپسول‌های دست ساز کشف و ضبط شد.

 

کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان   در ادامه با اشاره به اینکه تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از عطاری‌ها ۲۰ مورد بوده بیان کرد: ارزش ریالی دارو‌های گیاهی قاچاق شامل قرص‌های لاغری و چاق کننده و قرص‌های ترک اعتیاد و دارو‌های گیاهی قاچاق که فروش آن‌ها غیرقانونی است را ۶ میلیون ریال اعلام کرد.

 

مهری افزود: درد‌های مفصلی، ریزش مو، تشنج وناراحتی قلبی از عوارض مصرف قرص و کپسول‌های گیاهی دست ساز تقلبی است که هیچ گونه نظارتی بر تولید آن نیست.

 

او گفت:با توجه به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تاثیر آن بر سلامت ورزشکاران استان همدان بازرسی از باشگاه‌های ورزشی به همراه بازرس اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به صورت هفتگی انجام می‌شود.

 

کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: بازرسی‌های انجام شده از ۶ باشگاه ورزشی در استان همدان انجام شده است که خوشبختانه مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal