آخرین اخبار

2. فروردين 1400 - 20:30   |   کد مطلب: 38538
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه حذف بروکراسی اداری و کاغذبازی در جهت رفع موانع تولید امری مهم است گفت: نگاه بانک‌ها به پشتیبانی واقعی از تولید باشد‌.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارما با بیان اینکه در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به سه نکته «تولید»، «پشتیبانی» و «مانع‌زدایی» اشاره شد اظهار کرد: طبیعی است با وجود تمام تلاش‌ها در سال جهش تولید با توجه به مشکلات حوزه تولید در کشور و  موانع کار بسیاری از مراکز تولیدی، مردم گشایش لازم را در معیشت خود مشاهده نکردند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی برای رونق تولید در کشور اندیشیده شود افزود: یکی از راهکارهای تولید پشتیبانی و حمایت از تولید است که ابتدا دولت باید در رفع بروکراسی اداری، کاغذبازی و مشکلات صدور مجوز بکوشد زیرا در حال حاضر این فرایند، زمانی طولانی دارد که باید نسبت به کاهش آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در پشتیبانی از تولید نیز بانک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند تصریح کرد: نگاه بانک‌ها به بنگاه‌داری باید به سمت پشتیبانی واقعی از تولید باشد زیرا بانک‌ها در ارائه تسهیلات و تسهیل مسائل مالی نقش مهمی دارند‌.

 

وی در بخش موانع تولید نیز به کاغذبازی و نظام سخت اداری اشاره کرد و گفت: در این بخش قاچاق کالا به کشور نیز یکی از موانع جدی تولید داخل به شمار می‌رود که باید مقابله با ورود قاچاق جدی‌تر شود.

 

سرمدی یک مانع دیگر تولید را عدم حمایت از فرهنگ مصرف کالاهای داخلی دانست و افزود: کیفیت کالای ایرانی مهم است و باید به آن توجه شود به نحوی که تمایل مصرف‌کننده به حمایت از تولید باشد.

 

وی با بیان اینکه با ورود به موقع قوه قضاییه بخشی از موانع تولید برداشته می‌شود خاطرنشان کرد: درست است وجود این مهم برای مقابله با موانع تولید لازم است، اما کافی نیست و رونق در حوزه تولید عزم ملی و جدی می‌طلبد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس نیز با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در دو جهت کار خود را جدی را شروع کرده است گفت: یکی از وظایف مجلس تقویت نظارت است که از طریق سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری می‌شود.

 

 وی با تاکید بر اینکه وظیفه بعدی مجلس توجه به تصویب قوانینی در راستای رفع موانع تولید است خاطرنشان کرد: حتما مجلس در قانونگذاری به این موضوع توجه خواهد کرد و در بودجه ۱۴۰۰ نیز این موضوع دیده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal