آخرین اخبار

23. خرداد 1402 - 7:05   |   کد مطلب: 45247
پروژه کنارگذر اسدآباد یکی از پروژه‌های نیمه تمام با قدمت 13 ساله است که این بار مسئولان این شهرستان افتتاح صددرصدی آن را به هفته دولت و قبل از اربیعن حسینی وعده داده‌اند، امید است که با ایمن‌سازی کامل به زیربار ترافیک برود تا شاهد حوادثتلخ و نگوار نباشیم.

به گزارش آوای سیدجمال، پارسال 12 آبان‌ماه بود که استاندار همدان در دومین سفر خود به شهرستان اسدآباد از بهره‌برداری صددرصدی کنارگذر این شهرستان در سوم خرداد سال 1402 خبر داده بود که 19 روز از این وعده آقای استاندار برای افتتاح می‌گذرد و همچنان این پروژه بدون افتتاح، به سن بلاتکلیف‌اش اضافه می‌شود.

 

یک لاین کنارگذر زیربار ترافیک بدون ایمن‌سازی
البته با مطالبه‌گری‌های رسانه‌ها یک لاین این پروژه یعنی مسیر برگشت همزمان با اربعین حسینی پارسال در 25 شهریور ماه به زیر بار ترافیکی رفت، کمااینکه ایمن‌سازی در آن از جمله خط‌‌‌کشی جاده، نصب روشنایی، تابلوها و علائم هشداردهنده انجام نشده بود.

و اما طبق وعده استاندار همدان یک لاین دیگر این پروژه در مسیر رفت می‌بایست یک ماه بعد از وعده استاندار به زیر ترافیک می‌رفت که در آستنه اربعین حسینی سال جدید هستیم و همچنان این وعده بی‌عمل به قوت خود باقی است!

پروژه کنارگذر 13 ساله شد اما همچنان بلاتکلیف در افتتاح!
حال روز گذشته 21 خردادماه فرماندار اسدآباد در شورای اداری این شهرستان از پروژه 13 ساله هم سخنی به میان آورده که با توجه به کم‌لطفی و کوتاهی در دعوت از خبرنگار مطالبه‌گر این رسانه برای پوشش خبری، باز هم موضوع را از یک رسانه نزدیک و منتسب به دولت  منتشر و به چند نکته می‌پردازیم.

 

هفته دولت؛ وعده فرماندار برای افتتاح کنارگذر
حسینیعلی شرکایی وعده دیگری را برای افتتاح این پروژه قول داده و گفته: خط برگشت به سمت همدان به عنوان فاز اول طرح کنار گذر شهر اسدآباد در اربعین سال گذشته افتتاح و زیر بار ترافیک رفت که با تکمیل صددرصدی پروژه خط برگشت به سمت کرمانشاه به عنوان فاز دوم این طرح نیز قبل از ایام اربعین در هفته دولت امسال به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به بازدید هفته گذشته استاندار همدان از پروژه کنارگذر و تاکید وی بر تزریق اعتبار برای این پروژه شاخص ملی شهرستان به منظور تسریع در روند اتمام کامل پروژه هم اشاره‌ای داشته و گفته: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به این پروژه تخصیص یافته است.

 

اختصاص اعتبار به کنارگذر در سفر رئیس جمهور به استان

کیومرث سرمدی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با شاره به اینکه در کل کشور و به تبع در شهرستان اسدآباد با پروژه‌های ناقص و ناتمامی مواجه هستیم که سال‌ها به عنوان گره کور معطل مانده، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر با اولین مرحله سفر رئیس جمهور به استان همدان بخشی از پروژه در دستور کار قرار گرفته.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس پروژه کنارگذر را یکی از پروژه‌های دارای نقص با قدمت 12 ساله خواند و گفت: سال گذشته قبل از اربعین حسینی یک لاین آن به افتتاح و قابل استفاده و بهره‌برداری شد.

 

با پیگیری نماینده پل روگذر در کنارگذر دستور کار قرار گرفت
وی ادامه داد: برای افتتاح لاین دیگر این پروژه کنارگذر، پل رو گذر آن را حذف کرده بودند و قرار بود با دور برگردان وصل شود که با تلاش  یپگیری ما ایجاد آن پل در دستور کار قرار گرفت.

سرمدی افزود: 120 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری برای این پروژه اختصاص داده شده که با تخصیص مرحله اول آن به مبلیغ 30 میلیارد تومان کار شروع شده و پل رو گذر آن در حال انجام است.

 

وی گت: این پروزه کنارگذر تا قبل از اربعین حسینی و قبل از هفته دولت در شهرسورماه به زیر بار ترافیک خواهد رفت تا مشکلات مسافران اربعین حل و حوادث تصادفات کاهش یابد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا پروژه کنارگذر با ایمنسازی کامل جاده به بهره‌برداری و زیر بار ترافیک خواهد رفت، گفت: این پروژه نیمه‌کاره رها شده بوو قطعا" یک به یک نواقص برطرف خواهد شد، در ملاقات اخیری هم که با وزیر راه و شهرسازی داشتم، بحث ایمن‌سازی از قبیل خط‌کشی، روشنایی را مکاتبات داشتیم و از وزیر دستور حل آن گرفته‌ایم، ان شالله قبل از اربعین با ایمن‌سازی کامل پروژه را تحویل خواهیم گرفت.

و اما چند نکته:
در کنار اینکه با راه‌اندازی کامل پروژه کنارگذر و ممنوعیت عبور وسایل نقلیه از مسیر داخل شهر و کاهش حوادث تصادفات در این مسیر اقدامی مؤثر خواهد بود، باید به مطالبه مردم شهر پالیز با توجه به وجود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پالیز در بالادست کنارگذر و تردد کشاورزان و دامداران از این مسیر توجه و مشکل مرتفع شود.

و البته اگر قرار است لاین دیگر این پروژه هم در هفته دولت به زیر بار ترافیک برود، انتظار می‌رود در هر دو لاین هم با توجه به عبور هم عابران و هم وسایل نقلیه ایمن‌سازی جاده شامل روشنایی، خطکشی، نصب علائم هشدار دهنده هم انجام شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal