آخرین اخبار

12. فروردين 1400 - 10:17   |   کد مطلب: 38590
فرماندار اسدآباد گفت:ورود به فضاهای عمومی، پارک‌ها و بوستان‌های اسدآباد در روز طبیعت ممنوع بوده و از امروز تمامی ورودی کلیه پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان مسدود خواهد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: از شهروندان اسدآبادی با توجه به وضعیت زرد بودن و شرایط شکننده  شهرستان و نیز تغییر رنگ شهرستان‌های همجوار و زنگ خطر این امر در خواست داریم روز طبیعت از حضور در طبیعت خودداری کرده و این روز را  با همکاری لازم مانند سال گذشته در منزل سپری کنند چرا که در غیر اینصورت به‌طور قطع عادی انگاری و سهل انگاری‌ها نسبت به کرونا وضعیت شهرستان را نیز مانند دیگر شهرهای همجوار تغییر خواهد داد.

 

وی با تأکید بر رعایت الزامات وضعیت زرد در شهرستان، خاطر نشان کرد:در صورت عدم رعایت موارد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در شهرستان با مشکل مواجه خواهیم شد و به ناچار باید نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنیم که در این رابطه لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط آمادگی لازم را داشته باشند.

 

کتابی با اشاره به تغییر ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا سه صبح به ۲۲ شب تا چهار صبح،  تصریح کرد: مصوبات همچنان به قوت خود باقی بوده و واحدهای صنفی تنها تا ساعت ۲۱ شب اجازه فعالیت دارند.

 

وی همچنین یاد آور شد: خودروهایی که از شهرهای  قرمز و نارنجی به دیگر شهرها وارد شده بودند یک مهلت ۷۲ ساعته به این خودروها برای خروج از دیگر  شهرها داده شده که این مهلت ۷۲ ساعته به اتمام رسیده و پلیس راهور باید نسبت به اعمال قانون و نیز جریمه یک میلیون تومانی این خودروها اقدام کنند و در این رابطه از خودروهایی که احتمالا به شهر اسدآباد وارد شده‌اند و ورود آنان ممنوع بوده است درخواست داریم هر سریعتر شهر اسدآباد را ترک کنند.

 

برخورد قاطع با چاپخانه های متخلف اسدآباد

کتابی در ادامه با اشاره به مشاهده شدن مواردی از اطلاعیه ترحیم و قید شدن زمان و مکان در این اطلاعیه‌ها و نصب آن در اماکن عمومی، خاطر نشان کرد: چاپخانه‌های شهرستان اجازه چاپ اطلاعیه‌های ترحیم با درج زمان و مکان را ندارند که در همین رابطه با چاپخانه‌هایی که نسبت به این امر مسامحه کرده‌اند  به شدت برخورد قاطع خواهد شد.

 

ی در رابطه با مراسمات مذهبی شهرستان نیز اضافه کرد: برگزاری هر گونه مراسم باید با کسب مجوز از سازمان تبلیغات انجام گیرد و در شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزاری این مراسمات در فضای بسته حداکثر افراد شرکت کننده ۳۰ تا ۵۰ نفر با رعایت  فاصله‌گذاری  ۴ متری و در فضای باز حداکثر ۱۰۰ نفر با فاصله گذاری اجتماعی ۲ متری خواهد بود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم در این جلسه از تزریق ۵۳ دز واکسن کرونا به پاکبانان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون  واکسیناسیون کرونا  کادر درمان ،جانبازان و پاکبانان شهرستان انجام شده است.

 

 

ایرج صالحی با بیان اینکه  طی خبرهای خوش، کشور ایران در اردیبهشت و یا خرداد امسال به اندازه کافی توانایی تولید واکسن کرونا را برای تزریق خواهد داشت، افزود: با توجه به مستقل بودن دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای  سهمیه لازم  واکسیناسیون جمعیت هدف شهرستان قطعا برنامه خود را خواهیم داشت.

 

 

وی از دو مورد فوتی کرونایی در روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: یک مورد از فوتی‌ها منفی و یک فوتی مثبت بوده است.

 

 

صالحی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در دو ماه گذشته  تا دیروز موردی از فوتی کرونایی نداشته خاطر نشان کرد:افراد مسن و کهنسال بیشترین افراد در معرض خطر کرونا در شهرستان هستند که این امر به دلیل سهل انگاری افراد جوان در عدم رعایت موارد پروتکل های بهداشتی است.

 

 

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه ۸۵ درصد مردم از رفتن به مسافرت به دلیل شرایط کرونا امتناع کردند، گفت: همه افراد درگیر کرونا شده شهرستان در روزهای اخیر در دید و بازدیدهای عید دچار بیماری شده‌اند.

 

 

صالحی با اشاره به اینکه دید و بازدیدهای عید آرام آرام اثرات خود را در شهرستان نشان می‌دهد، یاد آور شد: کرونا تمام نشده و مردم باید همچنان نسبت به تداوم رعایت موارد پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری حساسیت داشته باشند و از عادی انگاری بپرهیزند.

 

وی خاطر نشان کرد :متأسفانه به دلیل  دید و بازدیدهای عید افزایش بیماران سرپایی مثبت و به دنبال آن افزایش بیماران بستری مثبت و افزایش فوتی ها به دلیل عادی انگاری‌های روزهای اخیر. در حال اتفاق افتادن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal