آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1400 - 12:23   |   کد مطلب: 38939
دکتر الهام عظیمی با بیان اینکه تاکنون هزار و 309 نفر افراد بالای 80 سال معادل 83 درصد در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: علی رغم اعلام واکسن افراد بالای 75 سال هنوز سهمیه‌ای به ما نرسید که فراخوان عمومی بدهیم.

دکتر الهام عظیمی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اعلام آغاز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال در سطح کشور، اظهار کرد: قرار بود روز گذشته جمعه واکسن برای افراد بالای 75 سال هم برسد، تاکنون نرسیده که فراخوان عمومی بدهیم.

وی گفت: البته ما از سهمیه واکسن افراد بالای 80 سال که باقی‌مانده بود برای افراد بالای 75 سال روستاها تزریق کرده ایم تا رسیدن سهمیه برای آنان جایگزین شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد یادآور شد: فراخوان کلی که همه این افراد 75 سال مراجعه کنند، فعلا نداده‌ایم چراکه ممکن است آن واکسنها به اتمام برسد بنابراین به محض رسیدن واکسن برای این افراد فراخوان عمومی خواهیم داد.

 

وی  بابیان اینکه بیشتر افراد بالای 80 سال در شهرستان واکسینه شدند و برخی از آنان به دلیل عدم مراجعه باقی مانده‌اند، افزود: برخی از افراد 80 سال در بستر بیماری در منزل هستند که ما فعلا" برنامه‌ای برای واکسن آنها نداریم چراکه این دستور وزارت بهداشت است که واکسیناسیون در منزل انجام نشود.

عظیمی خاطرنشان کرد: در صورت اجازه وزارت و در اختیار گذاشتن اورژانس می‌توانیم واکسیناسیون افراد در بستر منزل را انجام دهیم چراکه این امر ممکن است مشکلاتی را برای فرد پیش بیاورد.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 309 نفر افراد بالای 80 سال معادل 83 درصد با تزریق واکسن کرونا واکسینه شدند، گفت: تاکنون حدود 350 نفر 75 تا 80 سال نیز واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد یادآور شد: در مرحله اول واکسیناسیون نیز کادر بهداشت و درمان، آرامستان، بیماری‌های خاص، پاکبانان، فوریت‌های پزشکی، جانبازان، درصد بالا ، نظام پزشکی  و بیماری‌های خاص به تعداد هزار و 150 نفر واکسینه شدند که عمدتا" هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal