آخرین اخبار

24. خرداد 1401 - 8:52   |   کد مطلب: 42483
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد پیش‌بینی کرد
واکسیناسیون رایگان ۸۵۰۰ رأس دام سنگین اسدآباد علیه تب‌برفکی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از پیش بینی واکسیناسیون رایگان ۸۵۰۰ رأس دام سنگین این شهرستان علیه تب برفکی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین وثوقی‌کیا با اشاره به آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین روستایی این شهرستان اظهار کرد: واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی روستایی شهرستان با بهره‌گیری از توان نیروهای بخش دولتی و عقد قرارداد با بخش خصوصی به صورت کاملاً رایگان آغاز شده و پیش بینی می شود حدود ۸۵۰۰ رأس دام سنگین و کل جمعیت دام سبک روستایی شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری های واگیردار دام از طریق واکسیناسیون، تصریح کرد: هدف دامپزشکی در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام، حفاظت از سرمایه‌های دامی است که با توجه به جمعیت دام موجود در روستاهای شهرستان پیش بینی می‌شود در این طرح صددرصد جمعیت دام های روستایی شهرستان علیه این بیماری واکسینه شوند.

وثوقی‌کیا بیان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی، در کنار مایه‌کوبی دام ها توسط اکیپ های دامپزشکی، کنترل تردد و حمل و نقل دام سالم با اخذ گواهی حمل، رعایت اقدامات امنیت زیستی شامل ضدعفونی ورودی دامداری، جایگاه دام و وسایل، عدم خرید و فروش و نقل و انتقال خارج از ضوابط دام از سوی دامداران ضروری است.

وی در پایان یادآور شد: به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون از دهیاران و دامدارن درخواست می‌شود اطلاع رسانی کامل در زمینه همکاری کامل با اکیپ های عملیاتی دامپزشکی را برای واکسیناسیون دام ها به عمل آورند./ایسنا

انتهای پیام
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal