آخرین اخبار

27. خرداد 1400 - 11:49   |   کد مطلب: 39239
رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از آنلاین شدن کلاس‌های هنگام ازدواج زوجین این شهرستان برای برنامه صیانت از جمعیت خبر داد و گفت:نرخ رشد باروری کلی شهرستان براساس جمعیت باید ۲.۱درصد باشد این درحالیست که در حال حاضر این میزان نرخ رشد باروری در شهرستان ۱.۶درصد بوده و برای افزایش میزان نرخ باروری نیاز به کار خواهد بود.

به گزارش آوای سیدجمال، فهیمه بهزادی، اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کووید ۱۹ و عدم امکان برگزاری جلسات آموزش حضوری، گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز، زمینه برگزاری آموزش‌های آنلاین با استفاده از فضای مجازی را فراهم کرد.

 

وی افزود: طبق این برنامه تمام زوجین مراجعه‌کننده به مراکز آموزش هنگام ازدواج پس از انجام آزمایش‌ها و اقدامات موردنیاز و دریافت رایگان محتواهای آموزشی مورد تأیید وزارتی، لینک ورود به جلسات آموزشی آنلاین را دریافت و با راهنمایی کارشناسان در کلاس‌های آنلاین  شرکت می‌کنند.

 

بهزادی تصریح کرد: این آموزش‌ها سه‌شنبه‌ها  بر اساس برنامه آموزشی مشخص در حیطه‌های اخلاق احکام روان حقوق سلامت جنسی، باروری و مشاوره فرزند آوری توسط مربیان آموزش‌دیده منتخب و مورد تأیید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد:به همت گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و در راستای اجرای بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری و با توجه به لزوم ارتقای آگاهی و توانمندی زوجین در آستانه ازدواج به‌منظور پایداری و تحکیم بنیان خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی، برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۷ در تمام مراکز مشاوره ازدواج تحت پوشش دانشگاه آغاز شد.

 

رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تصریح کرد: زوجین آموزش‌های شش ساعته را در زمینه مباحث سلامت باروری و زناشویی، روانشناسی، اخلاق و احکام و حقوق خانواده با حضور در کلاس‌های فوق  دریافت می‌کردند که با توجه به شیوع کرونا  با گامی بلند در عرصه برنامه صیانت از جمعیت به همت گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد این کلاس ها به صورت آنلاین شده است.

 

بهزادی همچنین خاطر نشان کرد: نرخ رشد باروری کلی شهرستان براساس جمعیت باید ۲.۱درصد باشد این درحالیست که در حال حاضر این میزان نرخ رشد باروری در شهرستان ۱.۶درصد بوده و برای افزایش میزان نرخ باروری نیاز به کار خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal