آخرین اخبار

20. آذر 1400 - 22:01   |   کد مطلب: 40836
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از شناسایی ۳۳۶ زوج نابارور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، فهیمه بهزادی درصد باروری کلی کشور را ۱.۶ درصد برشمرد و  اظهار کرد:درصد باروری کلی در شهرستان اسدآباد ۱.۵۷درصد بوده  که  این میزان درصد کلی باروری شهرستان نسبت به کل کشور  کمتر است و این امر  نگران کننده خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به تعداد۱۱۶۵ زن بی فرزند و  ۳۳۳۵ زن تک فرزند در شهرستان اسدآباد افزود: تعداد دو هزار ۹۹۲  نفر از زنان  اسدآبادی واجد شرایط مراقبت باروری ویژه هستند.

 

 

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در سطح روستاهای شهرستان ۲۹۲ زن روستایی نابارور  شناسایی شده ،تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد زنان نابارور در شهر اسدآباد موجود نیست.

 

 

بهزادی تعداد موالید سال گذشته این شهرستان را ۱۳۰۰نوزاد برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد موالید شهرستان تعداد ۶۲۰ نوزاد دختر و ۶۸۰ نوزاد پسر بوده و از تعداد موالید سال گذشته ۷۲۴ تولد به شهر و۵۷۶ تولد به روستاهای شهرستان اختصاص داشته است.

 

 

وی همچنین ادامه داد:کل موالید  شهرستان اسدآباد از ابتدای امسال تا پایان آبان  ماه سال۱۴۰۰تعداد  ۸۵۴ نوزاد بوده که از این تعداد موالید ۴۰۵نوزاد دختر و ۴۴۹ نوزاد پسر بوده اند و از تعداد موالید کل طی مدت فوق ۴۹۶ تولد به شهر و ۳۶۸تولد به روستا اختصاص دارد.

 

 

ثبت ۶۶مورد سقط جنین از ابتدای سال تا شهریور ماه ۱۴۰۰در اسدآباد

بهزادی از ثبت ۶۶مورد سقط جنین در این شهرستان از ابتدای امسال تا شهریورماه خبر داد و یاد آور شد:متاسفانه در سال گذشته نیز تعداد ۱۵۷مورد سقط جنین در شهرستان به ثبت رسیده که ۸۰مورد از این تعداد سقط جنین‌های سال گذشته مربوط به شش ماه نخست سال ۹۹ بوده است. 

 

 

وی با بیان اینکه برای کاهش سقط  جنین تمام تلاش خود را کرده ایم و این اقدامات و تلاش ها در کاهش موارد سقط جنین شهرستان موثر هم بوده است ،اظهار کرد: مصرف خودسرانه و غیر مجاز دارو یکی  از جمله دلایل سقط جنین به شمار می رود  که مادران با وضعیت نامناسب افت  فشار، خونریزی شدید و ضعف بسیار به بیمارستان مراجعه می کنند.

 

 

بهزادی تعداد زنان ۱۰ تا۵۴ ساله دارای همسر = این شهرستان را ۲۱هزار و ۷۸۷ نفر برشمرد و تصریح کرد: نرخ رشد باروری کلی شهرستان براساس جمعیت باید ۲.۱ درصد باشد این درحالیست که در حال حاضر این میزان نرخ رشد باروری در شهرستان ۱.۵۷درصد بوده و برای افزایش میزان نرخ باروری نیاز به کار خواهد بود.

 

 

بهزادی از عمده دلایل کاهشی شدن نرخ موالید را وضعیت معیشتی  و وضع اقتصادی خانواده ها، وضعیت فرهنگی و گرایش فرهنگی نسل جدید به تک فرزندی و تاثیر فضای مجازی و رسانه ها دانست و یاد آور شد: اقدامات و برنامه هایی توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای خانواده های بدون فرزند شهرستان انجام شده و در دست اجراست که شناسایی و غربالگری زنان نازا بی بضاعت شهرستان و  ارجاع به بیمارستان قائم (عج) جهت دریافت وام حمایتی ،ارجاع به بیمارستان فاطمیه  جهت حمایت مالی را نی توان از جمله این برنامه ها یاد کرد.

 

 

فرصتی کوتاه تا بسته شدن پنجره جمعیتی کشور

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه اگر در کشوری بیش از۷۰ درصد از جمعیت بین سنین ۱۵تا ۶۴سال باشند، آن کشور از فرصت پنجره باز جمعیتی برخوردار است، گفت: در ایران از سال ۱۳۸۵تا ۱۴۲۵پنجره جمعیتی باز است.

 

 

بهزادی یاد آور شد:باید قبل از بسته شدن پنجره جمعیتی کشور ظرف ۲۰تا ۲۵سال آینده سیاست‌های ابلاغی ازدیار جمعیت با قدرت بیشتری پیگیری شود.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal