آخرین اخبار

12. تير 1400 - 8:35   |   کد مطلب: 39381
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:در رابطه با هر گونه تجمعات و مراسمات نباید کوتاه آمد چرا که پیک پنجم کرونا پشت دروازه های شهر قرار داشته و مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نباید عادی انگاری کنند.

به گزارش آوای سیدجمال،  ایرج صالحی، در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: عادی انگاری بیماری، عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت در دورهمی‌ها و مراسمات می‌تواند سبب شیوع و گسترش همه‌گیری در شهرستان شود که در همین رابطه از همشهریان اسدآبادی درخواست داریم نسبت به تداوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و تجمعات حساسیت دو چندانی داشته باشند.
 

 

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس دلتا در استان های جنوبی حدود 40 درصد سرایت پذیری آن از پیک چهارم بالاتر است خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون 2667 نفر در شهرستان مبتلا مثبت کرونا با 105 نفر فوتی داشته ایم و در دو هفته اخیر 29 نفر در بخش کرونایی بستری بوده اند ،ضمن اینکه در حال حاضر 6 نفر در بخش کرونایی بستری هستند که از این تعداد یک نفر مثبت کرونایی است.
صالحی وضعیت شهرستان را در رنگ بندی های جدید زرد اعلام کرد و یاد آور شد :در 48 ساعت گذشته دو مورد طغیان خانوادگی در شهر اسدآباد و روستای منور تپه شهرستان گزارش شده است.

صالحی در ادامه با درخواست از دادستان شهرستان نسبت به برخورد با چاپخانه های سطح شهر در رابطه با چاپ اعلامیه و نیز برخورد با مداحان به دلیل ایجاد تجمع در مراسمات ترحیم خاطر نشان کرد: با توجه به ویروس دلتا لازم است نظارت بر  رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان تشدید شود.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم میزان جمعیت  واکسینه شده علیه کووید 19 این شهرستان را  تاکنون 5.7 درصد برشمرد و یاد آور شد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون 6703 دز واکسن در نوبت اول و دوم در این شهرستان تزریق شده است.

 

الهام عظیمی با بیان اینکه 92 درصد جمعیت بالای 80 سال شهرستان واکسینه شده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مشکل دانشکده علوم پزشکی شهرستان در رابطه با واکسیناسیون گروه های سنی 70 تا 80 سال بوده که به متاسفانه به دلیل تبلیغ های منفی استقبال در بین این افراد برای برخورداری از واکسن کم رنگ است.
 

 

وی یاد آور شد:در حال حاضر روستای لک لک برای واکسیناسیون  از بین روستاهای سطح شهرستان دارای مشارکت بالایی بوده اند و صد درصد گروه سنی بالای 80 سال و 70 تا 80 سال آن واکسینه شده اند.
 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد نیز با تاکید بر فرهنگ سازی لازم توسط بخشداری ها در سطح روستاها در رابطه با استقبال از برخورداری واکسن تصریح کرد:شهرستان اسدآباد دارای 6 هزار راننده و 12 هزار کمک راننده  ماشین سنگین بوده که صد درصد این افراد به دلیل اقتضای شغل خود با استان های جنوبی دارای ارتباط بوده و با توجه به ویروس دلتا در این رابطه نیازمند هوشیاری بیشتر و رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی است.

 

لیلا امیدی با اشاره به چاپ اعلامیه ترحیم نیز گفت:در این رابطه لازم است اتاق اصناف ورود پیدا کرده و با چاپخانه های متخلف برخورد و در صورت نیاز پلمب شوند.

 

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت تردد از 22 شب تا 3 صبح یادآور شد:در همین رابطه لازم است نیروی انتظامی شهرستان با موارد تخلف بویژه کارناوال های عروسی برخورد داشته باشد.
ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal