آخرین اخبار

13. تير 1400 - 16:51   |   کد مطلب: 39396
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اشتغال جوانان حال و روز خوبی ندارد و دغدغه خانواده‌ها شده، در اسدآباد زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی و مراکز مولد که جوانان بتوانند با تحصیلات و تجارب خود مشغول شوند نداریم.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی واله امروز ۱۳ تیرماه، در نخستین جلسه هم‌اندیشی با منتخبین شوراهای اسلامی روستاهای اسدآباد اظهار کرد: امروز شوراهای اسلامی پا در مسیری گذاشته‌اند که مسیر همراهی با مردم و شنیدن دردها و دغدغه‌های مردم است و در کنار مردم بودن یک اصل بوده و باید با حضور در میان مردم با مدیریت صحیح و پاسخگویی به مردم بخشی از مشکلات قابل پیگیری را مرتفع کرد.

 

 

وی  در ادامه با بیان اینکه دولت جدید که به دنبال ایران قوی و سرافراز است مشکلات زیادی برای مرتفع کردن مشکلات موجود سطح کشور پیش‌رو دارد یادآور شد: دامداران و کشاورزان در حال وضعیت مناسبی نیستند و در تامین نهاده‌های دامی و خوراک دام دچار مشکل شده و قادر به تامین خوراک دام خود نیستند و این در حالیست که چند میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر جنوب و شمال دپو شده و  دارای مشکلات تحویل بوده و در آستانه  فاسد شدن قرار دارد که در دولت جدید به آن توجه ویژه شود.

 

 

سرمدی واله با اشاره به مشکلات معیشتی و درآمد پایین خانوارها به دلایل مختلف و فشارهای تحریم، تصریح کرد:در دوران جدید بویژه امسال بدون شک با تلاش و کوشش  بارقه‌های امیدی آشکار برای پیشرفت کشور ایجاد می‌شود.

 

 

وی گفت: در بحث بهداشت، اشتغال و بهسازی روستاهای شهرستان اسدآباد برخی از مشکلات ریشه در گذشته دارد و در بسیاری از روستاها در طی چندین سال گذشته کارها چندان پیشرفت نداشته و مشکلات باقی مانده است که باید این موارد پیگیری شوند.

 

 

افزایش ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان اسدآباد در سال جاری 

سرمدی واله از افزایش ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان اسدآباد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و  افزود: اعتبارات امسال شهرستان از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد افزایش یافته که این میزان افزایش اعتبار در پیگیری عمران و آبادانی شهرستان و روستاها از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به فرسوده بودن جاده‌های سطح شهرستان اسدآباد از چندین سال پیش  از جمله مسیر چهاردولی به سمت کنگاور و نیز بحث مطالبه مردم در راه‌اندازی هر چه سریعتر کنار گذر اسدآباد یادآور شد: از چند سال پیش مردم شهرستان منتظر افتتاح کنارگذر شهرستان هستند که با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات لازم برای این تکمیل این طرح گرفته شده و امیدواریم با تسریع در روند تکمیل پروژه کنارگذر هر چه سریعتر این طرح مهم ملی در شهرستان افتتاح شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان نیز اظهار کرد: این طرح با تلاش‌های چندین ساله در کمیسیون ماده ۲۳ تصویب شده و اعتبارات اولیه آن برای آغاز عملیات اجرایی موجود است.

 

 

سرمدی واله پروژه دانشکده پرستاری با جذب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از مقوله کرونا برای طرح را از دیگر طرح‌های عمرانی این شهرستان برشمرد و یادآور شد:در رابطه با دانشگاه سید جمال در آن  اتفاقات خوبی افتاده و تثبیت این دانشگاه و جذب اعتبارات مناسب برای آن یکی از جمله اتفاقات مهم مسرت بخش بوده که می توان به آن اشاره کرد.

 

 

وی در ادامه بیان کرد:در راستای مصوبات مختلف مجلس یک بخش آن قیر رایگان بوده که امسال با تلاش مسئولان و پیگیری‌ها از مرکز، به تعبیر معاون بنیاد مسکن کشور باید انقلاب آسفالت و بهسازی در روستاها از جمله روستاهای شهرستان را شاهد باشیم.

 

 

سرمدی همچنین خطاب به منتخبین شوراهای اسلامی روستایی اسدآباد با تاکید بر اینکه از ابتدای کار بنای اختلاف با یکدیگر را نداشته باشید و بایکدیگر همدل و همراه باشید، افزود: تشکیل شناسنامه برای هریک از روستاها توسط شوراهای اسلامی ضرورت دارد و نیاز است در این شناسنامه روستایی شوراها مشکلات،ظرفیت و پتانسیل‌ها و اولویت‌های قابل پیگیری روستای خود  را احصا ،شناسایی و مشخص کرده و تحویل دفتر نماینده شهرستان دهند تا برای پیگیری برخی از مشکلات به ترتیب اولویت اقدام شود و در پایان خدمتگزاری، شوراها و ما کارنامه مناسبی را از خود به یادگار بگذاریم.

 

 

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال خانواده‌ها را آزار می دهد، ادامه داد: در بحث اشتغال و صنعت چندین کارخانه و کارگاه در شهرستان در حال پیگیری و احداث  و اورهال بوده که تلاش است بخش عمده‌ای از جوانان بیکار شهرستان متناسب با تحصیلات و تخصص خود در آن مشغول شوند.

 

 

سرمدی با تاکید بر اینکه امروز اقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ورود به شهرستان اسدآباد بیشتر شده، گفت:در بحث شهرک صنعتی در جذب سرمایه‌گذاران جدید دارای مشکل برق بودیم و زیرساخت برق شهرک از آسیب‌هایی بود که به آن توجه نشده بود و با پیگیری‌ها با احداث پست جدید برق تا حدودی بخشی از مشکلات زیرساخت برق شهرک مرتفع خواهد شد ضمن اینکه باید به زیرساخت برق شهرک توجه ویژه ای شود .

 

 

وی خاطر نشان کرد: اگر طرحی قرار است در شهرستان اجرا و صورت گیرد باید در فضای همراهی و کمک به یکدیگر باشد و قول می‌دهیم در فضای همراهی و همدلی در سه سال آینده یک تحول چشمگیر در اشتغال شهرستان ایجاد شود.

ایسنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal