آخرین اخبار

30. تير 1400 - 14:01   |   کد مطلب: 39543
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: از زمان استعفای معاون توسعه سابق هنوز هیچ شخصی جایگزین وی نشده و برای انتخاب معاون جدید توسعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان منتظر دولت جدید هستیم و فعلا رئیس دانشکده با حفظ سمت مسئولیت معاونت توسعه را نیز انجام می دهد.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر ایرج صالحی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی پروژه ساختمان دانشکده پرستاری  شهرستان با صرف هزینه ای افزون بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اظهار کرد: برای تکمیل طرح با پیگیری‌های انجام شده از طرف وزارتخانه قول اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داده شده که هنوز محقق نشده است اما با اعتباراتی که به صورت مرحله به مرحله برای این طرح اختصاص داده می‌شود این طرح در دست اجراست.

 

 

وی با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری ساختمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد یکی از نقاط مثبت برای ارتقا  بهداشت و درمان شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری طرح سعی بر آن داریم تا ساختمان دانشکده را با احداث یک مرکز فرهنگی به مزار شهدای گمنام واقع در گردنه اسدآباد متصل کنیم که این اقدام از نقش موثری در خارج شدن شهدای گمنام شهرستان از غربت برخوردار خواهد بود.

 

 

بیمارستان امیرالمومنین اسدآباد دارای ۳۰۰ میلیارد بودجه ساخت است

صالحی در رابطه با ساخت بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمومنین اسدآباد هم تصریح کرد: این طرح دارای ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه ساخت بوده و شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت از طرح بازدید لازم را انجام و قراردادها با این شرکت بسته شده است.
وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ساخت و احداث بیمارستان امیرالمومنین (ع) موجب رونق اقتصادی شهرستان قبل از افتتاح و بعد از بهره برداری خواهد بود و کیفیت و کمیت مراقبت از بیماران را در بهداشت و درمان شهرستان ارتقا خواهد بخشید افزود: افتتاح و بهره برداری طرح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد واقع در پرترددترین محور(بزرگراه غرب کشور) به علت دسترسی آسان مسافران، همشهریان و روستائیان شهرستان در ارائه خدمات مطلوب و در رونق منطقه پشت بیمارستان از نقش بسیار ارزنده‌ای برخوردار خواهد بود.

 

 

ست‌های تخصصی بخش مغز و اعصاب نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار است

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه بخش توسعه  ICU بیمارستان قائم (عج) در حال تکمیل قرار دارد یاد آور شد:برای جذب پزشک جراح  مغز و اعصاب باید قبل از هر اقدامی نسبت به تهیه و خرید ست‌های تخصصی و ابزار آلات مورد نیاز اقدام شود که این امر نیازمند اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان خواهد بود که در این رابطه جذب خیرین از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست داریم مشکلات بهداشت و درمان شهرستان را به ما انتقال داده و مطالبه‌گر مشکلات مردم در این حوزه باشند و خواسته و درخواست مردم را به ما منعکس کنند تا با جدیت پیگیر مرتفع شدن مشکلات باشیم.

 

 

صالحی در ادامه  بیان کرد: شهرستان اسدآباد اولین شهرستان در سطح استان همدان بود که مرکز تجمعی واکسن کرونا را از سه ماه پیش راه‌اندازی کرده و این مرکز یکی از مجهزترین مراکز تزریق واکسن در سطح استان همدان به شمار می‌رود.

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از کاهش میزان بیماران بستری مسن در این شهرستان خبر داد و گفت: پیک پنجم کرونا در شهرستان شروع شده و در حال حاضر تعداد بیماران از سه تا چهار بیمار به ۱۵ و حتی ۳۰ بیمار رسیده و ۱۶ بیمار در بخش کرونایی بستری هستند که با این روند در رنگ بندی‌های جدید بدون شک از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت خواهیم داد.

 

 

دکتر صالحی با اشاره به تاثیر مثبت واکسیناسیون بر روی افراد افزود: موضوع جالبی که  در بستری‌های اخیر شهرستان دیده می‌شود این است که میزان افراد مسن درگیر با کرونا کاهش دارد.

 

 

موردی از بستری در آی سی یو شهرستان  را نداریم

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در روند کاهشی شدن تعداد افراد مسن مبتلا به کرونا در شهرستان خاطر نشان کرد:در صورتی که افراد مسن در شهرستان به کرونا مبتلا می‌شوند دیگر بدحال نبوده و خوشبختانه در حال حاضر موردی از بستری در آی سی یو را نداریم .
وی با بیان اینکه در پیک‌های‌قبلی افراد مسن بیشترین تعداد درگیر بیماری و بستری در سطح بیمارستان شهرستان بودند، تصریح کرد: کنترل مراسمات و عدم اجازه و تشکیل برگزاری هر گونه مراسم با تجمعات بالا آسان‌تر از جمع آوری مراسمات با تجمعات بالا بوده که در صورت این اقدام قطعا پیک پنجم را با تعداد بیماران کمتر پشت سر خواهیم گذاشت. 

 

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد هم با بیان اینکه تاکنون ۸ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده اند گفت: در مجموع از ابتدای واکسیناسیون تا روز گذشته ۹۱۵۱ دز در مرکز واکسیناسیون شهر اسدآباد و روستاهای شهرستان تزریق شده که از این میزان ۶۷۳۲ دز مربوط به دز اول و ۲۴۱۹ دز مربوط به دز دوم بوده است.

 

 

الهام عظیمی با اشاره به اینکه صد درصد کادر درمان شهرستان واکسینه شده اند بیان کرد:بعد از واکسیناسیون کادر درمان طبق سند واکسیناسیون ملی جانبازان بالای ۲۵ درصد ،همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد ،پارکبانان ،پرسنل نظام پزشکی ،پرسنل آرامستان ها،منشی مطب ها در شهرستان واکسن شدند.

 

وی از واکسیناسیون ۹۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال این شهرستان خبر داد و یاد آور شد:شهرستان اسدآباد دارای ۱۷۶۶ نفر افراد بالای ۸۰ سال بوده که از این تعداد ۱۴۶۷ نفر نسبت به تزریق واکسن خود اقدام و به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کرده اند.

 

عظیمی تعداد افراد ۷۰ تا ۸۰ سال شهرستان را ۳۴۰۹ نفر برشمرد و گفت:تاکنون ۲۱۰۰ نفر از گروه هدف ۷۰ تا ۸۰ سال برابر با ۶۰ درصد  واکسن شده اند ،ضمن اینکه از ۶۹۵۱ نفر افراد ۶۰ تا ۷۰ سال نیز در سه روز گذشته ۱۵۳۰ نفر معادل ۲۲ درصد واکسن دز اول خود را دریافت کرده اند.

 

در اسدآباد مشکل واکسن نداریم و با عدم این مشکل استقبال از واکسیناسیون در شهرستان به‌ویژه در برخی روستاها در گروه‌های هدف سنین بالا قابل قبول نیست و کم است.

 

 

عظیمی اظهار کرد: تاکنون هشت درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند و با واکسنی که در حال حاضر در اختیار داریم می‌توان ۱۲درصد جمعیت شهرستان را واکسینه کرد، اما متأسفانه به دلیل برخی از تبلیغات سوء و منفی در رابطه با واکسن در برخی از روستاهای شهرستان استقبال بسیار کمرنگ بوده و باید با راهکارهای لازم گروه‌های هدف را به انجام  واکسیناسیون ترغیب و تشویق کرد که در این رابطه رسانه ها نیز می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد روستای جنت آباد ،لک لک ،چنار علیا ،حسن آباد و آقاجانبلاغی را به ترتیب از بالاترین استقبال در سطح روستاهای این شهرستان برشمرد و افزود:متاسفانه شهر آجین و روستای چنار سفلی از استقبال کمی برای واکسیناسیون برخوردار هستند که برای آگاهی بخشی  به اهالی نیازمند همکاری بخشداران و دهیاران هستیم .

 

 

تاکنون هیچ مورد عوارض جدی در رابطه با واکسیناسیون نداشته ایم

 

 

عظیمی  با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد عوارض جدی در رابطه با واکسیناسیون نداشته ایم ،تاکید کرد:از زمان شروع واکسیناسیون موردی از فوت کادر درمان در شهرستان اتفاق نیفتاده که این امر نشان از تاثیر گذاری واکسن دارد.

 

 

وی همچنین از تزریق  بیش از ۲۰۰ نفر واکسن برکت در شهرستان خبر داد و یادآور شد:در رابطه با این نوع از واکسن ساخت کشور نیز  در تزریق های انجام شده شهرستان خوشبختانه هیچ موردی از عوارض گزارش نشده است .

 

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در ادامه تعداد فوتی های کرونا این شهرستان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۱۰۶ مورد اعلام کرد و یاد آور شد:از ابتدای شیوع بیماری تاکنون تعداد۲۰ هزار ۱۶۴ مورد رپید تست در شهرستان انجام شده که از این تعداد ۲۷۳۹ مورد مثبت بوده است.

 

 

عظیمی با درخواست از مردم برای استقبال از تزریق واکسن برای ایمنی جمعی شهرستان گفت:کسانی که واکسن می زنند ممکن است کرونا بگیرند اما در این افراد میزان مرگ و بیمار بسیار کم بوده و یا اصلا نیست.

 

 

وی با تأکید مجدد بر ترغیب گروه‌های هدف به‌ویژه افراد سنین بالا به واکسیناسیون  با توجه به در پیش بودن پیک پنجم کرونا، یادآور شد: بهورزان و مراقبین مراکز بهداشت سطح روستاها ضمن اطلاع‌رسانی در رابطه با واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز پیگیر بوده و اطلاع رسانی لازم را دارند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal