آخرین اخبار

30. مرداد 1400 - 10:15   |   کد مطلب: 39809
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی مسجد فاقد روحانی را همانند مدرسه بدون معلم دانست که اگر معلم نباشد بقیه امکانات مدرسه هم بودونبودش یکی می‌شود، گفت: اسدآباد باوجود داشتن 150 مسجد تنها 40 روحانی دارد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  مساجد را رنگ رخساره محلات و اهالی محل خواند و اظهار کرد: حال دل اهل محل در چهره مساجد پیداست و بنابراین به مساجد بیش‌ازپیش توجه کنیم.

 

 

وی با اشاره به وجود حدود 150 مسجد شهری و روستایی، افزود: از این مساجد تعدادی به دلیل حضور روحانی و مبلغین فعال و تعدادی نیمه فعال هستند.

 

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مسجد مکان و محلی برای نشر معارف دین اسلام است، گفت: این مساجد بر دو اساس اهل‌بیت(ع) و مکتب قران استوار است که این دو منبع احکام و شریت اسلامی هستند.

 

 

وی با بیان اینکه از مجموع پایگاه‌های مساجد می‌توان به پایگاه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد و یادآور شد: بسیجیان در این پایگاه‌ها بخشی عمده‌ای از فعالیت فرهنگی در مساجد عهده‌دار هستند.

 

 

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه از دیگر پایگاه‌های که در مسجد فعال هستند و فعالیت هنری  فرهنگی دارند، کانون‌های فرهنگی هنری زیرمجموعه ارشاد هستند، افزود: این کانون‌ها با اقشار جوان در ارتباط هستند و به دلیل کمبود منابع و اعتبارت در سال‌های اخیر روبه تعطیلی رفته‌اند.

 

 

وی هیأتهای مذهبی را از دیگر مجموعه‌های دانست که در مساجد فعال هستند، افزود: این هیأت ها عهده‌دار برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در مساجد هستند که روحانیون نقش هدایتگری را در این هیئت‌ها دارند.

 

 

حجت‌الاسلام رستمی مسجد فاقد روحانی را همانند مدرسه بدون معلم دانست که اگر معلم نباشد بقیه امکانات مدرسه هم بودونبودش یکی می‌شود، افزود: بنابراین لازم است هیئت‌ها توجه ویژه به این موضوع داشته و از حضور مبلغین در مساجد بهره بگیرند.

 

 

وی یکی از آسیب‌های جدی در جامعه را نبود روحانی در مسجد دانست و گفت: در شهرستان اسدآباد با داشتن 150 مسجد و محله و روستا نزدیک به 40 روحانی دارد که برخی از آنان سمتی در سازمان و ادارات دارند و به همین دلیل نمی‌توانند باید  شاید در مسجد باشند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal