آخرین اخبار

1. شهريور 1400 - 12:23   |   کد مطلب: 39832
نماینده مردم اسدآباد در اخطاری که رئیس مجلس آن را وارد ندانست، با بیان این ادعا که تعارض منافع در ساختار ستادی وزارت بهداشت و درمان وجود دارد، گفت: همواره مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب شده‌اند.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل سه قانون اساسی گفت: تعارض منافع نه تنها در ساختار ستادی وزارت بهداشت و درمان به وضوح قابل رویت است بلکه در سازمان‌ها و معاونت‌های تحت امر آن مانند سازمان غذا و دارو به وضوح دیده می‌شود. ذی‌نفعان سازمان غذا و دارو را فعالان غذا و دارو تشکیل می‌دهند و انتظار این است که جهت پرهیز از تعارض منافع، فعالان این صنعت در پُست‌های کلیدی سازمان غذا و دارو استفاده نشوند. در کمال تعجب اما شاهدیم که تمام مدیران میانی و رده‌های بالای سازمان را همواره فعالان صنعت غذا و داروی کشور تشکیل می‌دهند.

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم گفت: با وجود آنکه در عنوان سازمان غذا و دارو ابتدا به واژه غذا اشاره شده و بخش مهمی از فعالیت‌های این سازمان مربوط به حوزه غذا است اما همواره مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب شده‌اند. این امر حتی درخصوص معاونان غذا و داروی دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نیز صادق است.

 

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که «حضور مقامات سازمان غذا و دارو در هیات مدیره‌های شرکت‌های غذایی و دارویی و رفت وآمد بین بخش خصوصی و دولتی، احتمال جهت دهی تصمیم گیری‌ها به نفع شرکت‌های خاص را افزایش داده است.» از وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا پس از اخذ رأی اعتماد از سوی مجلس به موضوع غذا و دارو ورود و توجه کند.

 

 

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اخطار مطرح شده را وارد ندانست و گفت: در اخطار و تذکرات نمی‌توان به عنوان موافق و یا مخالف صحبت کرد.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal