آخرین اخبار

6. آذر 1400 - 13:08   |   کد مطلب: 40700
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در اجلاس‌هایی مانند اکو به ارتباطات منطقه ای و فرامنطقه ای کمک می کند و سقف همکاری بین کشورها را ارتقا خواهد داد.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی  درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس اکو، بیان کرد: در دنیای امروز بحث ارتباطات بین کشورها، طبیعتا یکی از ملزومات حاکمیتی در کشور و رفع معضلات است، بنابراین اولویت جمهوری اسلامی به خصوص در دولت جدید بحث ارتباط با دنیا و به طور خاص توجه به ارتباط با کشورهای همسایه است.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در ابتدا با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان بر اساس حسن همجواری که داشتند تشکیل شد و سپس کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و... به آن پیوستند و هدف اصلی از تشکیل این سازمان گسترش تجارت منطقه ای و فرامنطقه ای است و در واقع تلاشی در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی است.

 

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت در اینگونه اجلاس ها از جمله اکو به ارتباطات منطقه ای و فرامنطقه ای کمک می کند و سقف همکاری بین کشورها مخصوصا در مورد همسایگان را ارتقا خواهد داد، چرا که اکثریت کشورهای عضو این سازمان همسایگان ما هستند.

 

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal