آخرین اخبار

17. آذر 1400 - 11:02   |   کد مطلب: 40806
رییس پلیس راه استان همدان گفت که مه گرفتگی شدید ناشی از برودت هوا دید افقی در جاده های برون شهری این استان را به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده است.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ رضا عزیزی افزود: مه غلیظ تمامی گردنه ها و جاده های این استان را فرا گرفته و سبب محدودیت دید و کُندی تردد شده است با این وجود سانحه مهمی در ۱۲ ساعت گذشته رخ نداده است.

 

 

وی اضافه کرد: همچنین مه گرفتگی موجب لغزندگی سطح جاده ناشی از وجود قطرات شبنم شده لذا به رانندگان توصیه می شود که از تردد با سرعت غیرمجاز خودداری کنند.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: رانندگان پیش از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی، لاستیک خودرو و چراغ ها اطمینان حاصل کرده و از چراغ های مه شکن نیز استفاده کنند.

 

 

به گفته سرهنگ عزیزی، با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای استان همدان همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است چرا که احتمال ریزش برف و لغزنده شدن جاده ها در طول مسیر وجود دارد.

 

 

وی تاکید کرد: همه سرنشینان وسیله نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه شاهد جان باختن یا مجروحیت شدید افراد نباشیم.

 

 

براساس پیش بینی های کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، مه صبحگاهی از بامداد امروز بیشتر نقاط استان را فرا گرفته و سامانه بارشی هم در ۲۴ ساعت آینده وارد همدان می شود.

 

 

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می شود که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد از آزاد راه ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

 

 

سوانح جاده ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به همراه داشته است.

طرح زمستانی پلیس راه استان همدان از یکم آذر آغاز شده و تا بیستم اسفند ادامه دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal